Ефективно използване на интерфейса на PowerPoint

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Аз съм отворил файла, който е под това видео с упражнението.
Това е един много семпъл, на практика празен и леко грозен файл, с който искам да покажа няколко неща за интерфейса на "Powerpoint" Ще разгледаме интерфейса от горе надолу и от ляво надясно.
В най-горния ляв ъгъл имаме лентата за бърз достъп "quick access toolbar" и това е лентата, която стои на постоянно място и иконките са еднакви през цялото време, каквото и да правим.
В другите менюта докато работим екраните се сменят, излизат и се показват нови инструменти, тази лента е постоянна.
В тази лента поставяме най-често използваните команди, които предпочитаме директно да имаме бърз достъп, без да търсим по менютата.
"Powerpoint" по подразбиране има някои команди, които са добавени, но ако искаме да добавим нашия любима команда натискаме на тази стрелкичка.
Може да добавим командата "open".
Когато натиснем на тази иконка се отваря менюто за отваряне на файлове Тук можем да добавим, която пожелаем.
Най-често използваните са изброени тук и само трябва да кликнем на нея, за да се появи отметка.
Но ако искаме да сложим друга команда може да сложим, която и да е команда в "Powerpoint".
Трябва да кликнем на повече команди - "more comments".
Натискаме тук и може да си изберем всяка една от тези команди Например за нов слайд.
Ще кликна на бутона "add" и тук чрез тези стрелкички мога да ги подредя.
По начина, по който са подредени в повечето програми.
В този ред или да ги преаранжирам по начин, по който аз искам.
Натискам окей нов файл, отваряне, записване, записване като и тук са нови слайдове, които ние ще разгледаме допълнително.
Това е лентата за бърз достъп.
Отдолу е така наречения рибън интерфейс, няма превод на български.
Рибен интерфейс е нещо, което се появи във всички продукти на "Microsoft" и даже други големи компании като Аутодеск започнаха да използват този интерфейс.
Идеята е, че тези софтуери станаха много богати на команди и стария начин на работа с падащи менюта и подменюта, подмените, и подменюта претрупва екрана с прекалено много информация в неподходящ момент.
Всичко е на екрана, нямаме място от иконки, които да пускат командите.
Затова те измислиха този интерфейс, който придоби популярност и въпреки, че от началото беше отхвърлен от повечето потребители, в момента стана популярен и се използва най-много той.
Ако все още си държите на интерфейса с менюта и не смятате да се пенсионирате в близките две-три години наложително е да научите този интерфейс, защото той вече е навсякъде.
Рибън интерфейс има няколко елемента отгоре се отделните раздели на рибън интерфейса и във всеки един раздел има панел с инструменти.
Панел фонт, панел параграф, панел "drawing".
Всеки от тях има отделни инструменти.
Въпреки това, това не са всички раздели, с които разполага "Powerpoint".
Ако изберем едно изображение ще видим, че горе се получава един допълнителен раздел, който е "picture tools" или форматиране на тази картинка.
И както не разполагахме с инструменти за форматиране, всъщност имаме много инструменти за форматиране.
Когато махна избора на картинката деселектирам картинката.
Този раздел се скрива, за да не се претоварва интерфейса.
Тези раздели се наричат контекстуални раздели и се появяват, когато изберем съответния обект.
Аз ще отворя файла, който е към това упражнение и тук ще демонстрираме контекстуалните раздели.
Когато избера една снимка се появява раздяла за форматиране на снимки.
В следващия слайд ако избера една графика се появяват инструментите и разделите за редакция на графики.
В дясна имам една таблица.
Когато я избера се появяват разделите за форматиране на таблица и обработка на таблица.
Тук има още няколко обекта, това е един графичен и обект.
Тук може да контролираме този обект.
Това е така наречения "smartart".
Когато натиснем на него се появяват "smartart tools" или инструментите за редакция на "smartart".
Виждате, че разделите са много повече от това, което се вижда и за да не се пречупва интерфейса някои от разделите се появяват само при избор на обект и това е много важен елемент, който трябва да се знае когато се работи с "Powerpoint".
И с подобен продукт какъвто "word", защото ако първо търсим инструментите и след това изберем обекта, няма да ги намерим.
Но ако първо изберем обекта, инструмента сам ще се покаже.
В ляво е раздела със слайдове.
Тук на хората, които не са се сблъсквали с думата слайд, бих искала да я уточня.
Слайд представлява една страница от нашата презентация, в практиката се е наложила думата слайд, така че тя няма превод на български, който може да използва Всеки знае, какво е слайд и аналогът, с примерно един документ на Word е една страница от Word е един слайд в "Powerpoint".
Раздяла със слайдове ни помага, като кликна на отделен слайд първи слайд, втори слайд, трети слайд да се смени съответния слайд в основния екран, в който работим с слайда и обработваме слайда.
В който реално ще работим през целия курс.
В долната част имаме бележки, които може да се водим към тези слайдове.
Това са бележки, които са за нас и не се виждат от нашата аудитория, когато се презентира.
Ако не виждате тези бележки, чрез тази иконка "notes" тя се появява и се скрива.
Имаме опция и за коментари.
И примерно тук ще видите, че има един съществуваш коментар.
Когато кликна на него може да добавяме коментари.
Разликата между коментарите и бележките е, че бележките са общи докато коментарите, може няколко човека да коментират и се вижда, кой човек, какво е коментирал за този слайд.
И накрая имаме лентата със състоянията.
Виждаме, колко слайда имаме, в момента, кой слайд сме избрали.
Виждаме правописната проверка.
В случая нямаме текста и е избран английски.
Може да изберем български и да има правописна проверка на български.
Говорихме за бележките, коментарите.
Тук имаме няколко бързи погледа, които показват по различен начин нашия екран.
Ще натисна обратно на тази иконка нормал, за да се върна.
И последното, което няма да натискам е пускане на слайдшоу.
Това е когато сме закачили нашата презентация към екран върху, който ще прожектираме или към проектор, който прожектира.
Аз няма да го натискам, защото се стартира прожектирането.
Сега няма да го прожектираме.
И тук е увеличаване и намаляване на нашата презентация.
Когато натисна последната иконка ще се върнем в първоначално положение.
За финал отворете това упражнение и разгледайте интерфейса на "Powerpoint".
Kато избирате отделните инструменти и вижте разделите, които се появяват, когато изберем даден инструмент.
Това са така наречените контекстуални раздели, за които говорeх.

Въпроси и отговори