Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Основни методи за създаване на 3D обекти в 3ds Max

В този урок се разглеждат основните начини за създаване на стандартни 3D обекти в 3ds Max. Има три основни метода за достъп до инструментите за създаване: чрез менюто Create, чрез Create панела с избрана опция Geometry, или чрез бърз достъп с комбинацията Ctrl + десен бутон на мишката.

Процес на създаване на 3D обекти

Създаването на стандартни 3D обекти следва общ принцип:

  1. Изберете инструмента за желания обект (например Box/Бокс)
  2. Кликнете в работното пространство и задръжте, за да определите основата
  3. Влачете мишката, за да зададете размера на основата
  4. Пуснете бутона на мишката
  5. Движете мишката нагоре/надолу, за да определите височината
  6. Кликнете отново, за да завършите създаването на обекта

След създаването на обекта, командата остава активна и можете да продължите да създавате нови обекти от същия тип. За да прекратите командата, кликнете с десния бутон на мишката.

Полезни команди и функции

  • Ctrl + десен бутон на мишката - Бърз достъп до най-често използваните 3D обекти (равнина, бокс, сфера) и 2D обекти (линия, кръг, правоъгълник, арка)
  • Десен бутон на мишката - Прекратява текущата команда
  • Parameters Rollout - Панел, който позволява прецизна настройка на параметрите на обекта след създаването му

Дискусия към урока