Запознаване с интерфейса на 3Ds Max
Основни елементи на интерфейса в 3ds Max
В 3ds Max интерфейсът е организиран в няколко ключови зони, всяка със специфична функционалност. Най-важните елементи включват Menu Bar (горната лента с менюта), Main Toolbar (основната лента с инструменти), Viewports (работните прозорци за визуализация) и Command Panel (панелът с команди вдясно). Тези компоненти са стратегически разположени, за да осигурят бърз достъп до най-често използваните функции.
Структура на интерфейса
Menu Bar - най-горната част на програмата, съдържаща функционални групи команди, включително познатите File, Edit и други менюта
Main Toolbar - лента с бутони за най-често използваните команди, които могат да се достъпват и чрез клавишни комбинации
Ribbon - разширяем панел с команди за работа с геометрията, който може да се отваря и свива според нуждите
Viewports - четирите прозореца, показващи различни изгледи към 3D обектите в сцената
Command Panel - разположен вдясно панел с табове за създаване и модифициране на обекти:
- Create Panel - за създаване на нови 3D обекти
- Modify Panel - за промяна на съществуващи обекти
- И други специализирани панели
Контроли за анимация - намират се в долната част на интерфейса, включват слайдер за фреймове и бутони за контрол
Навигационни контроли - разположени в долния десен ъгъл, позволяват движение в работното пространство
Персонализиране на интерфейса
Интерфейсът на 3ds Max може лесно да се персонализира според вашите нужди. Toolbars могат да се добавят или премахват с десен бутон върху празно място в зоната на лентите с инструменти. Панели като Scene Explorer могат да се откачат, преместват или затварят, за да се оптимизира работното пространство.
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
- Повторете показаното в урока.
- Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
- Задайте въпрос, ако имате такъв.
- Преминете към следващият урок.