Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Инфраструктурни проекти с AutoCAD Civil 3D
1. Особености на интерфейса и принцип на работа с програмата
- 1. Интродукция на AutoCAD Civil 3D
- 2. Защо да работим със Civil 3D ?
- 3. Особености на интерфейса
- 4. Прозрачни команди в Civil 3D
- 5. Някои основни обекти
- 6. Палета със Civil 3D инструменти (Toolspace). Раздел Prospector
- 7. Използване на обекти от други проекти (Data Shortcuts)
- 8. Палета със Civil 3D инструменти (Toolspace). Раздел настройки (Settings) – Част 1
- 9. Палета със Civil 3D инструменти (Toolspace). Раздел настройки (Settings) – Част 2
- 10. Настройки и йерархия на настройките
- 11. Значение на файловете-шаблони при работа с програмата
- 12. Слоевете в Civil 3D
- 13. Трик за прехвърляне на стилове. Трик за избор на припокриващи се обекти
- 14. Трикове за увеличаване на производителността (скоростта) на Civil 3D
2. Точкови обекти (Cogo Points)
- 1. Особености на точков обект (Cogo Point)
- 2. Създаване на точки от външен файл
- 3. Създаване на стил за точков обект
- 4. Създаване на стил на етикет за точков обект– общи настройки
- 5. Създаване на стил на етикет за точков обект– избор и позициониране на елементи
- 6. Създаване на стил на етикет за точков обект– настройки за преместен етикет
- 7. Ключове (Description Keys) за първоначални кодове (Raw Description)
- 8. Създаване на точкови групи (Point Groups)
- 9. Управление на визуализацията на точките чрез групи
- 10. Последователност на работа с точкови обекти
- 11. Създаване на точки по други методи
- 12. Извеждане на точкови обекти във външен файл и в таблица в средата на Civil 3D
- 13. Трик при работа с дублирани номера (имена) на точки
- 14. Трик за визуализация на име на точка при създаването на стил на етикет
3. Теренни повърхнини (Surface)
- 1. Обзор на обект повърхнина (Surface)
- 2. Стилове на обект повърхнина
- 3. Моделиране на повърхнина чрез структурни линии (Breaklines) - част 1
- 4. Моделиране на повърхнина чрез структурни линии (Breaklines) - част 2
- 5. Моделиране на повърхнина чрез специализирани линии за подпорни стени
- 6. Създаване на повърхнина от хоризонтали на карта
- 7. Граници на повърхнина
- 8. Обединяване на повърхнини
- 9. Изчисляване на обем между две повърхнини
- 10. Надписване на хоризонтали на повърхнина чрез етикетни стилове
4. Проектни оси (Alignments)
- 1. Предназначение и видове проектни оси
- 2. Задаване на норми за проектиране на проектни оси
- 3. Взаимовръзки и ограничения между отделните елементи на проектна ос
- 4. Създаване на проектна ос
- 5. Изчисляване, изчертаване и редакция на надвишения и уширения
- 6. Стилове на обект проектна ос и стилове на етикети за надписи – част 1
- 7. Стилове на обект проектна ос и стилове на етикети за надписи – част 2
- 8. Създаване на отчети за геометрията на осите
5. Надлъжни профили и нивелети (Profiles)
- 1. Обект профил (Profile) и обект профилен изглед (Profile View)
- 2. Създаване на теренен профил
- 3. Създаване на нивелета
- 4. Редакция на нивелета
- 5. Надписване чрез етикетни стилове на профил и профилен изглед
- 6. Създаване на антетка- извличане на информация за проектните коти
- 7. Създаване на антетка- извличане на информация за теренните коти
- 8. Създаване на антетка- работни разлики
- 9. Създаване на антетка- наклони и дължини
- 10. Създаване на антетка- елементи проектна ос, разстояния между точките, километраж
- 11. Създаване на антетка- редакция и окончателно оформление
6. Типови напречни профили и коридори
- 1. Основни елементи на типов напречен профил (Assembly)
- 2. Създаване на типов напречен профил- част 1
- 3. Създаване на типов напречен профил- част 2
- 4. Редакция на типов напречен профил
- 5. Създаване на собствена библиотека от типови напречни профили
- 6. Създаване на обект коридор
- 7. Редакция на обект коридор- прилагане на пътни уширения (Target Mapping)
- 8. Свойства на обект коридор
- 9. Създаване на завършена проектна повърхнина и повърхнина преди пътна конструкция
- 10. Работа и корекции с редактор на напречни профили
7. Напречни профили. Общи количества и количества по материали
- 1. Обзор на напречните профили в Civil 3D
- 2. Създаване на линии, указващи местоположението на напречните профили
- 3. Изчертаване на напречни профили
- 4. Работа с етикети за напречни профили
- 5. Генериране на отчет за писани профили
- 6. Изчисляване на обеми на земни работи посредством профили
- 7. Изчисляване на обеми по материали
- 8. Работа с предварително зададени критерии за количества
- 9. Изчертаване на брукнеров полигон
8. Инструменти за вертикално планиране
9. Създаване на потребителски типови профили чрез Subassembly Composer (Бонус Модул)
- 1. Интерфейс на Subassembly Composer
- 2. Създаване на пътен типов профил по БДС - част 1
- 3. Създаване на пътен типов профил по БДС - част 2
- 4. Прилагане на надвишения на пътен типов профил по БДС
- 5. Създаване на откоси за пътен типов профил по БДС
- 6. Прилагане уширения и надвишения на пътен типов профил по БДС
- 7. Кодиране на точкови, линейни и площни обекти в пътен типов профил по БДС
- 8. Функционален тест на пътен типов профил по БДС
- 9. Създаване на типов профил за канализация - част 1
- 10. Създаване на типов профил за канализация - част 2
Моделиране на повърхнина чрез структурни линии (Breaklines) - част 1
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори