Наистина динамичните блокове са мощно средство за улесняване и ускоряване на чертането, като при това намаляват напрежението при работа с възможността динамичните параметри да се задават от клавиатурата или да се избират от списък. Заедно с възможностите на атрибутите - от добре планирания чертеж може бързо да се извадят и количествени сметки и спецификации. Очаквах от курса да даде и малко светлина върху "верижните действия" (chain actions) - като възможност едно действие да модифицира параметър, който от своя страна да задейства верижно следващо действие.
Може да добавим информация за chains, щом има интерес :)
Динамичните блокове много ми харесаха.
Въпроса ми е: Направих таблена врата с разтягане широчина и височина. Искам таблата да бъде или плътна или решетка. Решетката направих с hatch - мрежа. Обаче, когато се променят размерите на вратата, нейния размер остава начертания. Пробвах да направя решетката с линии (което е глупаво), но пак не се получи. Дали имам някакъв начин за такава visibility?
Здравей,
Ако си направила решетката след като си дефинирала разтягането, трябва да селектираш решетката и да я добавиш към действието (разтягането), например:
десен бутон върху иконата за действието (Stretch) - Action Selection Set - Modify Selection Set. След това те кара да зададеш правоъгълника на разтягане (в случая натискаш enter / space, за да потвърдиш, че е същият. След това можеш да добавиш елементите, които не си добавила и задържайки Shift и след това селектирайки ги, вече ги добавяш в действието.
Здравей, за симетрично "стречване" ( разпъване ) може да се подходи така: правиш си най - обикновен параметър Linear с number of grips = 1 ( меркера за разтегляне да е един, това е в properties на параметъра ) правиш го както е направен на снимката от край до край след което му задаш действия. Първото действие е Stretch с parameter point в маркера и strech frame да е лявата част на обекта, след това правиш същото действие (Stretch) с parameter point пак в маркера, но този път stretch frame за другата страна обаче ( от дясно ).След това кликаш на иконката на второто действие за да я маркираш отиваш в properties ( ctrl+1) и там на Distance multiplier (на снимкатата е показано като позиция 3 ) задаваш - минус 1. Така сега вече ще имаш симетрично "стречване" ( рапъване).Ето и линк към моя тестов файл: https://dox.bg/files/dw?a=7cb3115241 Надявам се да съм бил полезен.
Благодаря, ще го пробвам.
Става така само трябва да го доошлайфам, понеже сега ми го разтяга нелогично. Нещо бърка размерите. Например давам му шкафа в properties да стане от 750 мм на 600 мм, а то ми добавя 300 мм и го прави общо 1050 мм. Но иначе симетрията на вратите я запазва.
Краси нещо не успях да се справя със симетричното разтягане. Сега правя една ламелна рамка и следвам точно инструкциите, но резултата е некоректен. Ако разтегна рамката от 140 на 160 см то я прави на 120 см. Всъщност маркера се увеличава, а обекта намалява симетрично.
Извинявам се че го пиша втори път, но ако искаш и флип действие последователнстта е следната. Първо се прави флип - параметър и действие в средата на блока. След това разтягане в двете посоки със задаване на средна точка за симетрично разтягане независимо от коя страна разтягаш. Важно е когато се задава зона на разтягане в едната или другата посока да не се обхваща флип действието и базовата точка която е в средата на блока, в противен случай ще се местят. Това работи много добре ако искаме базовата точка винаги да е в средата! Ако пък искаш и да се променят автоматично размерите преди горепосочените действия оразмеряваш с асоциативни размери. Май се поувлякъх!
Най-интересното е, че след 3 чаши вино, някъде към полунощ на човек му идва музата и нещата се случват :)
Аз разтегнах симетрично болт:
1. Параметър с две точки.
2. Промяна на Startpoint в Midpoint.
3. Деиствие Stretch за едната точка.
4. Действие Stretch за втората точка.
5. Seve
Здравейте,
Първо изтрий или преименувай всички блокове във файла и пусни purge. Ако във файла съществува блок със същото име взима него (дори да е стара версия). Insert ще вкара блок от сървъра само, ако в настоящия файл няма блок с такова име.
Super! Благодаря, улесни ми живота :)
Здравей, с action - scale да премащабираш само по едната ос поне аз лично не съм правил, тъй като не знам какво точно искаш като крайна цел щом имаш само една ос пробвай Array или пък Stretch действие ( въпреки че за stretch си споменал че нещата не са се получили както явно си очаквал ).
Благодаря за отговора.Получи се това което исках по начина с обикновения блок.
Искам да направя блок за греда за кофражен план, който да се разтяга и в двете посоки. В началото и края на гредата има номер на гредата във вид "Гр. 1". Текстът "Гр." е просто едноредов текст, който съм копирал в началото и в края на гредата, а номера е атрибут на име гр. номер, койот също съм копирал в началото и в края на гредата. Дефинирам и двете разтягания надясно и наляво към един и същ параметър (първо надясно после наляво). Разтягането надясно работи както трябва, но разтягането наляво хваща левият текст "Гр." и десният номер, а левият номер си остава на мястото.
Предполагам че е от селекцията , макар да показваш че я правиш правилно, както си показал на снимката.
Споменаваш че си копирал атрибута Гр. Номер, предполагам на 90 % , че проблема идва от това че си копирал атрибута.
Знам че искаш атрибутната информация в двата грая да е еднакава, нормално Гр. 1 --------------------------------------------- Гр.1, не го прави посредством копиране ами го направи с field, т.е. един уникален атрибут Greda.1 и втори уникален атрибут който се казва Greda.1a например, стойността в Greda.1a я направи на field, който да взима стойността от Greda.1, така ще имаш еднакви стойности, stretch - а предполгам че ще работи както трябва.
Ако не вярваш на 90 - те процента, провери го и за себе си, без field ами просто като изтриеш копирания атрибут сложиш нов уникален такъв и внимателно промениш stretch действието след което ATTSYNC или директно тествай блока.
Ето една тема, която е във връзка с темата с field и атрубутна информация -
Да проблемът действително е от копирания атрибут. След всякакви корекции по селекциите и прочие стигнах и аз до този извод и направих втори атрибут и нещата се оправиха. Иначе благодаря за бързия отговор! Ще погледна и за полетата със сигурност е полезно.
Здравейте, Въпреки желанието да не ви безпокоя, изникна един проблем. Направих динамичен блок с дименсия. Проблема е, че когато го завъртя или направя огледален образ (независимо дали с "FLIP" или "MIRROR" на самия блок), текста не заема обичайното си местоположение.
Ще бъда благодарен ако някой каже ка се отсранява този проблем. Иначе трябва да се правят двойно повече динамични блокове!