Създаване на множество базови точки. Добавяне на параметър към съществуващо действие

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да добавим втора точка за вкарване?
Като създадем параметър точка или друг параметър с маркер за разтягане или подравняване
Като създадем параметър точка и действие за местене
Като създадем втори параметър за базова точка (basepoint)
Не може да се слага повече от една точка за вкарване
 
Как може да добавим параметър към вече съществуващо действие
Десен клик на действието -> Action Selection Set -> Modify Selection Set
Действието се създава на ново с избрани всички нови обекти
Десен клик на параметъра -> Add to Action
 
Ако имаме повече от една точка за вкарване на блок, как можем да изберем коя да използваме по време на вкарването?
Като променяме точката на вкарване с клавиша CTRL
Като променяме точката на вкарване с клавиша SHIFT
Като променяме точката на вкарване с клавиша CTRL+SHIFT

Въпроси и отговори

  • Отностно теста

    инж. Юлия Петрова Савова:

    Здравейте,
    На въпроса: Как можем да добавим 2 точка за вкарванре, посочвам отговор: Като създадем параметър точка и действие за местене. Системата ми маркира друг отговор и ми дава грешка и не мога да мина към следващия урок. Подскажи ми също не действа. Бихте ли направили нещо?

    Иван Цукев:

    Това не е верният отговор.

    Препоръчително е да се изгледа урока отново, мюно може да се презареди страницата и да се отбележи отговора, който системата подсказва за верен.

  • Обърка се блока

    Румен Драганов:

    Когато се използва в един блок действие със завъртян ъгъл - както тук увеличаването на крилото на вратата трябва да се откажем от действието flip,. След flip завъртяният ъгъл вече не е адекватен,, защото +90 градуса не увеличава, а намалява крилото.

    Ваня:

    При мен няма такъв проблем, крилото се държи адекватно

    Ivanov:

    При мен има същият проблем като при Румен Драганов. Забелязах го в предишното упражнение.

    Исмаил Исмаил:

    Следвайте горните стъпки на инж. Иван Цукев и всичко се оправя!

  • Трябва ли да се отказа да използвам flip действие?

    Николай Николов:

    Наистина ли трябва да се откажем от действието flip?
    Ако е така да не се мъчим да откриваме топлата вода.
    След flip завъртяният ъгъл вече не е адекватен,, защото +90 градуса
    не увеличава, а намалява крилото. +90+180 след flip сигурно става 270. При огледално копиране на блока без flip разтягането в двете посоки се запазва.

    Иван Цукев:

    Няма нужда да се отказваш от действието flip.


    Пусни ми файла по имейл, за да видя точно проблема. Един път изходно положение и след това завъртяно, така че да се развали блока и ще пусна решение тук.
    Иван Цукев:

    Здравей,


    видях ти имейла. 

    Проблемът с блокът е, че когато се направи действието flip и след това се промени размера не работи коректно stretch действието, което разпъва крилото на врата

    Тоест flip действието трябва да обърне stretch действието.

    Тук идва и проблема. По принцип правилото е едно действие да не включва друго действие а само параметри.

    В старите версии това беше разрешено, което доведе до огромно количество проблеми на потребителите. Блоковете непрекъснато се "омазваха", защото хората по погрешка включваха едно действие в друго, което водеше до непредвидими резултати.

    За това в Аутокад забраниха едно действие да включва друго действие ... почти :)

    Това е изключение при действието flip - там има логика, както при вратата действието да включва друго действие.

    Това, което аз направих е 
    1. Пунсах BACTIONBARMODE и зададох 0
    Това ми даде възможността да избирам действие при модификация.

    2. Модифицирах двете flip действие като им добавих да включват stretch действието за крилото на вратата.

    Това е всичко - няколко клика, но много специфични клика :)
    Иван Цукев:

    Качвам файла допълнително под видеото, за да могат и други хора видят решението.

    Лидия Богомилова Стойчева:

    За съжаление стигнах само до т.2. Как се прави модифицирането, за да се включат действията stretch -  не разбрах. Аз избрах действията stretch като обекти (защото командата искаше избор на обекти), но не се получи.
    А файла - свали врата с променливи размери след flip действие - не успях да отворя въобще. Работя на аутокад 2012, save - 2010. Само, че този файл не е аутокадски.

    Исмаил Исмаил:

    @Лидия, Модифицирането става по следния начин: 

    1. След като зададеш 0 на BACTIONBARMODE, избираш действието Flip. 
    2. Отиваш в Properties/Misc/Selection Set и кликваш на квадратчето за нов избор. 3. Избираш Modify от командния ред.
    4. Избираш действието Stretch за крилото на вратата, за да добавиш към избора на обекти и натискаш Enter. Готово вече блока трябва да се държи нормално след Flip-ване.

    Благодаря на инж. Иван Цукев за полезния отговор на въпроса.
    Константин Петров:

    Правя го така и ми казва че няма параметър към действието Flip

    Краси Кръстев:

    Избери параметъра Flip, може би си ги изпуснал. За да не създаваш наново действие, може да направиш промяна на съществуващата селекция, както е показано в тази тема тук:

    Как да модифицираме действие?

  • Кой е правилният отговор на въпроса от Теста за този урок?

    Исмаил Исмаил:

    Според мен отговора "Като създадем параметър точка или друг параметър с маркер за разтягане или подравняване" е грешен, а верният би трябвало да е "Като създадем параметър точка и действие за местене".

    Краси Кръстев:

    Здравей, Според мен правилния отговор е :


    Като създадем параметър точка или друг параметър с маркер за разтягане или подравняване.



    Защо смятам така... ако Взема блока разгледан в урока снимка 1, и четирите 

    маркера които съм посочил ( снимка 1 позиция 1,2,3,4 ), когато тръгна да 

    вмъквам блока аз мога да го вкарам с Base point всяка една от тези точки, 

    ДОРИ и с маркера за разтягане който е в позиция 3.



    На снимка 2 съм показал как вмъквам блока с insert point ( избирам insert, 

    намирам си блока и след това с ctrl сменям insert point - a с който искам да 

    вкарам блока и както се вижда на снимка 2 позиция 1 за точка на вмъкване съм 

    избрал точката в която имам параметър с маркер за разтегляне ( на снимката 

    се вижда къде се е прелипил курсора на мишката, точно в тази точка с този маркер )



    На снимка 3 добавям в блока едно прилепяне и пак процедурата по вкарване на 

    блока с ctrl сменям между точките на вмъкване и на снимка 4 позиция 1 ясно се 

    вижда как в точката в която имам параметър за прилепяне курсора на мишката 

    стой точно там в тази точка на прилепяне т.е. аз мога да вкарам блока точно с 

    този insert point.



    Надявам се да съм бил полезен с отговора и да ти се е изяснила значението на 

    тези параметри, как точно са свързани с точката на вмъкване insert point 
    Исмаил Исмаил:

    Благодаря Ви за изчерпателния отговор, сега ми е ясно.

    Борислав Б. Хъшовски:

    Всъщност и двата отговора са правилни."Като създадем параметър точка или друг параметър с маркер за разтягане или подравняване" "Като създадем параметър точка и действие за местене"(вижда се от съдържанието на урока)

  • Краси Кръстев:

    Здравей, само едно пояснение за да разбера какво точно имаш предвид.

    Имаш предвид при селектирано действие Flip че не може да направиш корекция в Selection Set в Properties Палетата ли ( снимка 1 ) ?

    Снимка_1

    ИЛИ когато си дала десен бутон върху самото действие Flip ( снимка 2 позиция 1 ) и отивайки на Action Selection Set следва New / Modify да са ти неактивни ?

    Снимка_2

    Кремена Димитрова Маркова:

    Поиграх си и се справих . И го проумях. Благодаря за обратната връзка.

    Краси Кръстев:

    Моля, радвам се че казуса е разрешен :)

  • Кой е правилният ред за постигане на целта?

    инж.М.Линдов:

    Здравейте, преди да задам този въпрос се помъчих здраво за отговора, който така и не намерих. Предварително благодаря на този, който може да ми помогне. Имам една VARIO плоча за подово отопление, която е с размери 140x80 см. Плочата трябва да се разпредели върху арх. подложка на стая на пода, но след, като стените никога не са равни, имам трудната задача да направя такъв динамичен блок, който да е гъвкав във всички моменти. Прилагам няколко мои снимки с опитите, които така и не са достатъчни. Та, какви параметри и действия да включа та да мога да я моделирам както си искам, като пъпките вътре в нея се запазват, намалят или се увеличават в зависимост от желаната форма?

    инж.М.Линдов:

    Колеги, за който има желание да помогне ето линк с файл към плочата и моите несполучливи опити. https://dox.abv.bg/files/listtree

    Vicka Dimov:

    Трудно ще си решите проблема с блок, помислете за друго решение - https://www.youtube.com/watch?v=9fW4c84MhVo

    Николай Николов:

    Ако плочата е с твърди размери и размерите не са кратни на размерите на стаята не виждам как ще я разположиш. Приеми ивица около 30 см около стените която няма да се отоплява и си изправи стаята. Хем ще си намалиш топлинните загуби!! Поздрави!

    инж.М.Линдов:

    Благодаря за отговора колега, но разбира се че размерите не са кратни на тези на стаята, когато остане 50 см до стената плочата се изрязва на необходимият размер, а с останалото парче почваш следващият ред в стаята. Това става лесно с Linear i Stech, а за изправяне на стаята няма смисъл параметъра Aline e напълно достатъчен, има др дребни детайли, които не мога да съчетая за да е достатъчно гъвкава но...

    Vicka Dimov:

    Аз имам един принципен въпрос - желанието Ви за създаване на такъв тип блок от какво е продиктувано? Броене? По-малко проблеми при редене? Или може би нещо друго? (просто питам за мотивацията)

    инж.М.Линдов:

    Здравейте инж. Димов, радвам се, че сте заинтересована от моя въпрос. Мога да си свърша работа по първобитният начин и без да правя блок и то доста бързо, но понеже от тук от Аула ни учат да сме гъвкави, бързи и различни от другите колеги които с години ползват само еднообразни методи на работа, а на мен това не ми допада и искам, мотивиран съм и знам че е възможно, че мога да създам такъв блок. Желанието ми е продиктувано от това, че ще става по бързо, ще могат да се преброяват плочите и половинките плочи и ще се упражним да правим сложни динамични блокове. Това, което ме учудва е, че повече от четири дена не получавам никакъв коментар по темата от хората, които са по вещи по темата. Иначе предполагам, че колегите които са коментирали по горе изобщо не са погледнали прикаченият файл към въпроса. Дадената плоча има пъпки по нея си на които първият и вторият ред са различни и това прави за мен блокът малко по сложен, и освен, че трябва Linear в комбинация със Strech и Alignment за подравняване ми трябва и друго действие, което аз не мога да измисля. За свиване и разтягане на плочата да кажем съм ок, но когато стената не е права, а има колона на нея например като тук трябва част от плочата да се изреже за да долепне тя до стената, тук вече става кошмарно. Надявам се в тази главоблъсканица да съм дал отговор на вашият въпрос г-жо Димов. Поздрави,

    Николай Николов:

    Както те разбирам искаш да си редиш плочите както е при играта "Тетрис". На тази база си създай блок. Може и да е съставен от няколко еднакви блока всеки с възможност да си променя размерите. Аз не бих използвал блок а обикновен правоъгълник с асоциативен щрих. Като редактирам правоъгълника - добавям точки и променям очертанията му според конфигурацията на помещението ще се променя и щриха.Втора идея:Направи си един основен динамичен блок - правоъгълник. В него постави една динамична колона която ще можеш да местиш в блока която да стои и да закрива основата така както вратите и прозорците закриват зидовете. Пробвай по този начин, пък пъпките ги вгради в колоната. Така ще имащ пъпки навсякъде където са необходими. Това ми са идеите на пръв прочит.Поздрави!

    Vicka Dimov:

    Здравейте, инж. Линдов! Приветствам желанието Ви за създаване и прилагане блокове и то динамични! Обаче понакога в желанието си да сме различни не си ли усложняваме излишно живота. Имайки предвид, че помещенията, които трябва да се покрият с такива пложи са N на брой варианта (Вие мислите за колона, която е правоъгълна; ами ако колоната е кръгла или пък с друга, нестандартна форма???? можете ли да го предвидите и да го заложите?). Може би прилагането на динамичен блок би било по-удачно на друго място? Но разбира се, Вие преценявата времето и усилията, които да хвърлите в решаването на една такава дилема, с толкова много неизвестни. (от практиката си мога да Ви нахвърлям още куп по-нестандартни ситуации)

    инж.М.Линдов:

    Здравейте колежке, да по принцип в последното ваше твърдение сте права. И въпреки всичко ще се помъча още няколко дена, ще пробвам задължително и вариантите на колегата инж. Николов. Ще пиша допълнително какво се е получило.

    Краси Кръстев:

    Здравейте, и от мен.

    Първо много се радвам че остана време да прегледам този интересен въпрос, който иска малко повечко време за рамисъл.

    Подкрепям мнението на Vicka Dimov, за това че когато създаваме нещо, ТО трябва да си зададем въпроса заслужава ли си инвестираното време. Въпрос, който често трябва да си задаваме.

    Подкрепям и упоритоста на Мартин Линдов, който винаги гледа да прилага наученото в Аула, така че да си спести време и нерви в работата.

    Хубава дискусия се е заформила и всеки е дал интересно предложение.

    По отношение на създаването на динамичен блок, не е невъзможно може да се направят N на брой стречове, които да бъдат за отделни незатворени N на брой контури, който да могат да се стречват - снимка 1.Ламелките (контурите) на снимка 1 естествено може да са и в двте посоки и да са доста по дребни с цел по-висока прецизност, НО пак не бива да се прекалява т.к. след това задаването на параметри ще е игра голяма :), Съответно в ламелите трябва да се Hatch-нат с пъпките и те да се стречват заедно с ламелата в която са. Остава въпроса обаче какво правим при друга форма различна от полигонална :)

    Пробвай с този вариант.

    Снимка_1

    Другото ми предложение, което може да приложиш е SuperHatch, плочата с рамерите си я правиш на блок (снимка 2 позиция 1) и този блок го прилагаш като SuperHatch за помещението (снимка 2 позиция 2). Тук работи и за форми различни от многоъгълник (снимка 2 позиция 2).Образувания SuperHatch е в група, може да я Ungroup - неш и следва да получиш изходния блок като отделни части, който след това може да извадиш бройка на плочите посредством Dataextraction.

    Снимка_2

    Една препоръка:

    Марто по възможност качвай файловете, които споделяш в Google Dox, т.к. в Dox.abv имат период на актуалност мисля 10 дни и след това ги трият нещатa, изпатил съм си от такова изтриване от тяхна страна и затова силно препоръчвам линкове от облаци които имат по-голям период.Именно поради тази причина не успях да ги погледна и блока който си сътворил, НО пък по снимките и дискусията предполагам че съм се ориентирал какво точно искаш да постигнеш.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    инж.М.Линдов:

    Хм здравейте колеги, с нетърпение чаках точно твоето включване Краси, ще се опитам да осмисля многото неща които си ми написал ще ги приложа и ща пиша ако има въпроси и за постигнат резултат. Мерси за помощта на теб и на колегите.