Параметър и действие за обръщане (Flip)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Тест за преминаване към следващия урок

 
Действието flip не обръща атрибутите. Каква може да е грешката?
Атрибутът е бил без Lock Position = Yes и е бил игнориран при избора на обекти
Атрибутите не могат да се обръщат с flip
Трябва да се прави mirror на атрибутите

Въпроси и отговори

  • Проблем със завъртането

    инж. Нели Георгиева:

    Здравейте! Имам следния проблем - създавам си блока със завъртането както е показано в упражнението, направила съм текста Lock Position YES, тествам го в Block Editor - завърта се, записвам. Поставям блока в модела, завърта ми блока, но текста не. Къде греша?

    Иван Цукев:

    Провери дали твоето действие включва обекта за текст.

    Пламен:

    При мен се получи същият проблем:при тест ,атрибута в Block Editor се завърта ,а на чертежа се върти само блока.След като пуснах ATTSYNC се оправи проблема

    Кристиян Михайлов:

    Здравейте! В примера не може да се добави атрибута към параметъра Flip , бих те ли дали насоки как да се направи това. Благодаря предварително.

  • Как да преместим "Flip"?

    Пламен:

    Може ли да се направи,така че параметъра "Flip" ,при стречване на даден блок,да заема винаги центъра му?С други думи да можем да завъртаме блока винаги през "Midpoint".

    Краси Кръстев:

    Здравей, 

    Да може ... просто трябва към strech действието да се добави и самия параметър Flip.
    Ако се затрудняваш покажи конкретен пример, ще помогнем тук във форума.
    Пламен:

    Благодаря за отговора ,но не се получи желаният резултат.Когато добавим Flip параметъра във Strech действието ,започва да се разтяга заедно с него,а не да стои в центъра...

    Пламен:

    ето и изображение

    Пламен:

    и след разтягането

    Краси Кръстев:
    Аха, сега вече със снимка и допълнителни разяснения разбрах какво точно искаш, съжалявам че те подведох първонаално.

    Показвам пример с подобен случай.
    Първо съответно съм си правил един Flip параметър ( снимка 1 позция 1 )  ( много важно е flip равнината да бъде в средава между кръга и квадрата ) и един stretch параметър, ( снимка 1 позиция 2 )  след това съответно съм добавил flip действие ( снимка 1, позиция 3 ), което като обекти ми "flip- ва" и stretch- a съответно за да мога след като  flip - на пак да мога да си го разтягам и в другата посока, и съответно stretch действие ( снимка 1 позиця 4 ) 

    И сега за да мога flip равнината и маркерчето на flip - a да са винаги на равно разсточние спрямо кръгчето и квадрата, ще сложа един Move действие ( снимка 2 позиция 1, което ще задам за параметъра stretch а обектите които ще включа в него са параметъра flip и параметъра stretch ( трябва да са селектирани равнината,маркерa и самия параметър естествено ( снимка 2 позиции 3,4,5, и 6)

    Така вече когато стречвам с маркера на stretch параметъра следва да се движи и flip - a, ОБАЧЕ има една тънкост ( както споменах горе хубаво е flip - a да е в средата ) ще отида на действието за move ще цъкна на него ( снимка 3 позиция 1 - да отбележа само на снимка 3 се вижда доста добре като съм цъкнал на move действието какво точно съм включил към него ) , ще отида в properties и там ще задам на Distance multiplier - стойност 0,5 ( снимка 3, позиция 2 )  - какво ще постигна с това, местейки stretch маркера аз ще стречвам обекта с 4 единици напред, НО flip равнината и маркера ще се местят с 0,5 * 4 = 2 единици напред защото в stretch параметъра има и move което означава че ако flip-a e бил в средата, той пак си остава във средата ( симетрично на двете ).
    На снимка 4 съм показал резултата.
    Надявам се че съм бил полезен с отговора.Ако има нещо което те затруднява или не се получи крайния очакван резултат пиши тук.
    Николай Николов:

    Първо се прави флип - параметър и действие в средата на блока. След това разтягане в двете посоки със задаване на средна точка за симетрично разтягане  независимо от коя страна разтягаш. Важно е когато се задава зона на разтягане в едната или другата посока да не се обхваща флип действието и базовата точка която е в средата на блока, в противен случай ще се местят. Това работи много добре ако искаме базовата точка винаги да е в средата!

    Пламен:

    Много благодаря!Получи се точно както го исках.Естествено не стана от първият път ,защото в Move действието включих и обектите ,но после се оправих.

    Краси Кръстев:

    Варианта на Николай за определени случаи  както и той споменава в коментара си - ако разтягаш блока в двете посоки и искаш basepoint в средата и е в ПЪТИ по - оптимално решение, ОБАЧЕ ако едната ти точка е застопорена и искам, само stretch в едната посока с move или може polar stretch + move ako искаш застопоряване на точка , но и завъртане около нея.Относително е зависи какво искаш и как ще ти се получи най - удобно за теб.

  • Как да имам едно действие в няколко visibility-та?

    инж.М.Линдов:

    Здравейте въпреки,че в блокът моите атрибути Lok Position e yes те не се обръщат с блокът, къде бъркам?

    Краси Кръстев:

    Здравей, кога посочи Lock Possition да е YES, още при самото създаване на атрибута или впоследствие? Ако е било впоследствие най - вероятно проблема е в това че в момента реално атрибута не е селектиран. Обърни внимание на това когато поставиш курсора на мишката иконката за действието Flip дали атрибута става леко блед и в пунктир,

    АКО не става леко блед и в пунктир това означава че атрибута НЕ е селектиран - снимка 1

    Снимка_1

    Макар и да е бил селектиран атрибута по време на избора на обектите които ще се "flip - ват" , то селекцията е била извършена най - вероятно преди атрибута да е бил с Lock Possition, затова той е останал извън селектираните обекти. След това дори и да сложиш Lock Possition - YES, той отново си е извън селекцията. Предполгам че именно в това се крие проблема. Затова провери дали след като поставиш курсора на мишката върху иконката на действеието на параметъра, атрибута става леко блед и в пунктир, както на снимка 2

    Снимка_2

    Как да вкараш атрибута в селектираните обекти които се "flip - ват" :

    Избираш с десен бутон иконката на действието Flip ( снимка 3 позциия 1 ), след което избираш Action Selection Set ( снимка 3 позиция 2 ), след което избери Modify Selection Set ( снимка 3 позиция 3 ) .

    Снимка_3

    Съответно курсора ще бъде в режим на селекция - снимка 4

    Снимка_4

    съответно трябва да селектираш атрибута за да го прибавиш към елементите, които са в действието Flip, след което натискаш Enter и запазваш промените за блока.

    Ако не е бил там проблема или пък се затрудняваш пиши ще помагаме тук във форума.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    инж.М.Линдов:

    хм аз, след като изгледах уроците тези стъпки ги пробвах всички и то няколко пъти и атрибута винаги не се мести от Flip действието с блокът. Сега ще пробвам на ново и ще пиша пак докъде съм я докарал.Като се има в предвид, че съм изкарал не по малко от три часа на този блок да се мъча

    инж.М.Линдов:

    интересно в моделното пространство получавам това

    инж.М.Линдов:

    а в тест блокът това

    инж.М.Линдов:

    Всичко си противоречи тук при мен. Как мислиш Краси ?

    инж.М.Линдов:

    Значи с Visibiliti съм направил 6 различни изгледа на една разпределителна колекторна кутия атрибутите които са в блокът са си зададени по начало с Lock position и повечето от тях пак не се местят след като им задам параметър flip и действие flip

    инж.М.Линдов:

    Всичко си изглежда маркирано от действието flip

    инж.М.Линдов:

    И все пак някой от атрибутите не се мести

    инж.М.Линдов:

    Дали не е редно да задам за шестте кутии по отделно параметър и действие флип

    Краси Кръстев:

    Линдов, сега като каза че имаш различни Visibility states .... в кой от шесте Visibility си задал да има Flip ? Във всички ли Visibility - та е активен Flip - a ? Различни ли са атрибутите за всяко едно visibility?

    Дай да го погледна този блок изпрати го на kr_krastev@abv.bg . Предполагам идеята е да имаш 6 различни изгледа и за 6 - те изгледа да може да правиш Flip. Ако си си направил правилно Visibility - та.... кое да се вижда и кое да не се вижда, ще ти оправя flip - а само ми изпрати файла.

    инж.М.Линдов:

    Flip съм задал Краси само за единия Visibility, атрибутите са еднакви за всяко Visibiliti. Изпращам ти файла, Мерси.

    Краси Кръстев:

    Да погледнах го и съответно го оправих, и ти дадох насоки как да процедираш при направата на другите Visibility - та.

    инж.М.Линдов:

    Благодаря ти много.

  • Как да модифицираме действие?

    Никола Милчев Стамболиев:

    Как може да се модифицира действието, т.е. как може да го приложиме за нови атрибути или обекти в блока

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Отвори блока съответно през Block Editor-a, след това отиди на иконката с която се означава приложеното действие, избери я и кликни с десен бутон на нея (снимка 1 позиция 1).След това избери Action Selection Set (снимка 1 позиция 2), след това зибери Modify Selection Set (снимка 1 позиция 3).

    Снимка_1

    Съответно се стартира командата в режим на добавяне (снимка 2 позиция 1) на елементи, може да избереш и премахване на такива (снимка 2 позиция 2).

    Снимка_2

    Селектираш тези елементи, които искаш да добавиш, натискаш Space за да приключиш с командата и след това стандартно затваряш блока от Close Block editor (снимка 3 позиция 1), като съответно запазваш промените (снимка 3 позиция 2).

    Снимка_3

    Ако промените са върху атрибут, да напомня ATTSYNC, че винаги я забравям :).

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Никола Милчев Стамболиев:

    Бързо, точно, изчерпателно - инж. Краси Кръстев. Благодаря!