Как да преместим "Flip"?

AutoCAD Формула II AutoCAD

Може ли да се направи,така че параметъра "Flip" ,при стречване на даден блок,да заема винаги центъра му?С други думи да можем да завъртаме блока винаги през "Midpoint".

Здравей, 

Да може ... просто трябва към strech действието да се добави и самия параметър Flip.
Ако се затрудняваш покажи конкретен пример, ще помогнем тук във форума.

Благодаря за отговора ,но не се получи желаният резултат.Когато добавим Flip параметъра във Strech действието ,започва да се разтяга заедно с него,а не да стои в центъра...

ето и изображение

и след разтягането

Аха, сега вече със снимка и допълнителни разяснения разбрах какво точно искаш, съжалявам че те подведох първонаално.

Показвам пример с подобен случай.
Първо съответно съм си правил един Flip параметър ( снимка 1 позция 1 )  ( много важно е flip равнината да бъде в средава между кръга и квадрата ) и един stretch параметър, ( снимка 1 позиция 2 )  след това съответно съм добавил flip действие ( снимка 1, позиция 3 ), което като обекти ми "flip- ва" и stretch- a съответно за да мога след като  flip - на пак да мога да си го разтягам и в другата посока, и съответно stretch действие ( снимка 1 позиця 4 ) 

И сега за да мога flip равнината и маркерчето на flip - a да са винаги на равно разсточние спрямо кръгчето и квадрата, ще сложа един Move действие ( снимка 2 позиция 1, което ще задам за параметъра stretch а обектите които ще включа в него са параметъра flip и параметъра stretch ( трябва да са селектирани равнината,маркерa и самия параметър естествено ( снимка 2 позиции 3,4,5, и 6)

Така вече когато стречвам с маркера на stretch параметъра следва да се движи и flip - a, ОБАЧЕ има една тънкост ( както споменах горе хубаво е flip - a да е в средата ) ще отида на действието за move ще цъкна на него ( снимка 3 позиция 1 - да отбележа само на снимка 3 се вижда доста добре като съм цъкнал на move действието какво точно съм включил към него ) , ще отида в properties и там ще задам на Distance multiplier - стойност 0,5 ( снимка 3, позиция 2 )  - какво ще постигна с това, местейки stretch маркера аз ще стречвам обекта с 4 единици напред, НО flip равнината и маркера ще се местят с 0,5 * 4 = 2 единици напред защото в stretch параметъра има и move което означава че ако flip-a e бил в средата, той пак си остава във средата ( симетрично на двете ).
На снимка 4 съм показал резултата.
Надявам се че съм бил полезен с отговора.Ако има нещо което те затруднява или не се получи крайния очакван резултат пиши тук.

Първо се прави флип - параметър и действие в средата на блока. След това разтягане в двете посоки със задаване на средна точка за симетрично разтягане  независимо от коя страна разтягаш. Важно е когато се задава зона на разтягане в едната или другата посока да не се обхваща флип действието и базовата точка която е в средата на блока, в противен случай ще се местят. Това работи много добре ако искаме базовата точка винаги да е в средата!

Много благодаря!Получи се точно както го исках.Естествено не стана от първият път ,защото в Move действието включих и обектите ,но после се оправих.

Варианта на Николай за определени случаи  както и той споменава в коментара си - ако разтягаш блока в двете посоки и искаш basepoint в средата и е в ПЪТИ по - оптимално решение, ОБАЧЕ ако едната ти точка е застопорена и искам, само stretch в едната посока с move или може polar stretch + move ako искаш застопоряване на точка , но и завъртане около нея.Относително е зависи какво искаш и как ще ти се получи най - удобно за теб.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация