Преместване на базова точка за динамичен блок.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да направим така, че базовата точка на един блок да се мести при ползването на действия?
Дефинираме я като параметър и включваме този параметър към действието
Преместваме обектите, така че желаната базова точка да е в координата 0,0
Слагаме маркер от параметър там, където искаме да бъде базовата точка.

Въпроси и отговори

  • Как да Stretch-на в другата посока коректно?

    инж. Александър Жипонов:

    Здравейте,
    Искам да попитам, след като направим Flip-a, и например искаме да разтегнем в другата посока, тогава се получава различно разтягане на вратата и дъгата - вижте прикаченото изображение:

    Това е, защото зададохме второто действие stretch действие с Angle offset 90. Само че след като завъртим в другата посока, този  Angle offset не върши работа и трябва да се промени.
    Въпросът ми има ли вариант това да се коригира?

    инж. Александър Жипонов:

    Ето го и изображението

    Елена Илиева Делева:

    Здравейте,

    Вариантите за отстраняване на посочения във въпроса на колегата проблем, до които аз съм стигнала са следните: - първо да променим ширината на вратата (да я разтегнем) до необходимата ни и след това да направим Flip, тогава крилото на вратата се запазва; - да променим в блока Angle offset да бъде 270, защото при Flip крилото на вратата явно преминава в друг квадрант и 90 градуса в този случай започват да смаляват крилото.

    Ако има друг по-интелигентен начин, в който блокът за вратата може да се разтяга без посочения проблем и в двете посоки на Flip, бих искала да го науча.

    Костадин Петков Костадинов:

    Колегата Жипонов е прав. На практика блокът се разпада (не действа), когато се опитаме да разтягаме на ляво. Аз прибавих още един перпендикулярен на първия Flip за врата Навън/Навътре и тогава видях този ефект. Но не е от него.

    Константин Петров:

    С мирър (mirror) лично за мен става най-лесно и бързо. Няма да се налага да променяме Angle offset или каквото и да било. Мирър и преди завършване на командата за да остане само огледалния обект и готово.

    Мирър и преди завършване на командата * за да остане само огледалния обект. Бях опуснал част от изречението.

    Там където е звездичката е Y . Не знам защо не се показва, като преди него и след него сложа знаците за по-малко и по-голямо.

  • Как ...Преместване на базова точка

    Ivan Tashev:

    У-е m5v5.След като преместя баз.точка и запомня промените като променям р-рите на вратата базовата точка си остава и не се премества заедно с промяната на вртата.Къде бъркам?

    Ivan Tashev:

    Всичко е ОК