Ретаймване на анимацията

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Създадохме анимация и променихме вида ѝ с интерполацията между ключовите кадри.
Много е трудно анимацията да бъде създадена от първия път.
Да бъде уцелено от темпото, с което да се развива действието и всичко да бъде наред.
В този урок ще разгледаме как да манипулираме тази анимация: местейки ключовите кадри, копирайки и поставяйки ги на други места.
Селектираме горния слой, за да видим неговите "keyframes".
Пускам на "play", за да прегледаме анимацията.
Постигнат е сравнително добър ефект.
Ще поправим прекалено бързото завъртане накрая.
С корекцията ще разгледаме общите манипулации върху "keyframes", които може да извършваме.
Пускам "effect controls" прозореца на цял екран, за да виждаме по-добре "keyframes".
Този "keyframe" е междинния.
От него тръгва бързото завъртане.
За да променим скоростта на завъртане, (този пик тук) може да направим две неща.
Да преместим този "keyframe" малко по-напред.
Намалям това рамо и по този начин облекчих кривата на скоростта.
Завъртането изглежда много по-прилично.
Хващайки "keyframe", може да го местим напред-назад.
Кой е другият начин, с който може да решим нашия проблем? Взимам крайния "keyframe" и го премествам по-назад.
По този начин ще развалим синхрона между движението в анимацията.
Влизането на графиката в кадъра и края на нейното завъртане, трябва да съвпадат.
Премествам и нарушавам синхрона между двете анимации.
По този начин те няма да стоят като единно цяло, а ще се разминават.
Задавам стъпка назад с "undo".
Софтуера позволява да селектираме повече от един "keyframe", който да местим.
По този начин може да преместим и двата едновременно.
Нека се върнем и погледнем резултата от движението.
Успяхме да разрешим проблема си.
Отварям в цял екран "effect controls" прозореца.
Може да местим голяма част от "keyframes" напред-назад, не само два.
По този начин с лекота редактираме нашата анимация.
В нашия прозорец може да местим не само "keyframes", но може и да махаме определени "keyframes".
Селектираме ги, с десен бутон - "clear".
Ето как този "keyframe" изчезна.
Може да премахнем повече от един "keyframe".
Селектираме тези два "keyframes" и ги махаме.
Може да копираме и поставяме на ново място "keyframes".
Kогато селектираме "keyframe", натискаме с десен бутон - "copy", и на празно място в "timeline", натискаме с десен бутон - "paste".
По този начин "keyframe" ще бъде поставен на текущото място на "playhead".
Може да копираме един "keyframe" и да го поставим по-нататък на "timeline", за да запазим слоя в покой.
Оттам нататък може да продължи нова анимация.
Натискам "undo".
Нека селектираме двата крайни "keyframes".
Копирам ги и ги поставям на мястото на "playhead".
Имайте предвид, че макар и два ключови кадъра да са с еднаква стойност, поради промени в интерполацията преди това, може да се получи такава проблемна крива.
Слоят няма да е в покой, но ще се получи паразитно движение.
Трябва да внимавате за такъв дефект и когато се получи, да го отстраните.
Вместо "bezier", ще зададем "ease in" на изображението.
След него прилагам "ease out".
Следващото отново ще бъде "linear".
По този начин отстранихме проблемната крива.
Нека копираме този "keyframe" с десен бутон - "copy".
Ще го преместим на сравнително подобно разстояние.
Нека финалната анимация да бъде по-бърза.
Натискам десен бутон - "paste".
Отмествам още малко "playhead".
Селектираме и копираме първите два "keyframes".
И ги поставяме.
Какво направихме току-що? Направихме началната анимация, но в обратен ред.
Ще извадим от екрана изображението, по същия начин, с който го вкарахме в началото.
Нека видим какво се получи.
Ефектът е приблизително същия с изключение, че имаме проблеми с интерполацията.
Тъй като поставените "keyframes" са в обратен ред, не са със същата интерполация.
Нека направим интерполацията по нов начин.
Ще задам този ключов кадър да е "ease out".
Този също.
"Temporal interpolation" - "Ease out".
Сега вече началното излизане ще бъде с плавно забързване.
Нека да видим.
Анимацията отива много в края, трябва да я дръпна към начало.
Селектирам всички крайни кадри, които направихме.
Премествам ги малко към начало.
Например до тази точка.
Действа правилото за прилепване - "snap", затова сложих "playhead" тук.
Ето как залепват "keyframes" за позицията, която сме сложили.
Това се определя от меню "effect controls", "snap tool".
Ето към какво може да използваме "snap".
Нека направим подобна анимация на долния слой.
Селектираме го.
Взимам "keyframe" за прозрачността.
Използвам бързи клавиши "Copy - Paste".
Еднакви са във всички програми.
За "macOS" са "command + c", "command + v".
За "PC" са "ctrl + c", "ctrl + v".
Копирам и поставям последните два ключови кадъра.
По този начин анимацията е завършена.
Постигнахме желания резултат.
В същото време се запознахме с начините за създаване и прецизиране на анимацията в "Premiere Pro".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как се променя времетраенето на дадена анимация?
Чрез преместване на селектирани ключови кадри напред или назад във времето
Чрез разместване на клиповете в таймлайна
Чрез разместване на ефектите в прозореца за редактиране на ефектите

Въпроси и отговори

  • Как да направя видео с определен размер?

    Maria:

    Как да направя видео с определен размер (височина и ширина в пиксели)? При експорта задавам съответната височина и ширина, но видеото се смалява и отствани остават черни полета? Благодаря

    Memo:

    При експорта на видеото може да изберете от ,,Format" съответния формат за експортиране на файла. Аз лично препоръчвам ,,H.264" , където с комбинация с по долния размер на под Format има Preset от където може да си изберете съответната височина и ширино в пиксели за съответната онлайн платформа за видеосподеляне youtube или vimeo, twitter и т.н. След като изберете съответния Preset, да речем Youtube 1080p HD предполагам на Output менюто ще смали картината до размерите на един малък квадрат и цялата история ще отиди по вятъра с монтажа, обработката, качеството и прочие... За това ви препоръчвам след като се смали картината до малък обграден квадрат до ходите до раздела под Output, а именно ,,Source Scaling", от където да изберете една от трите опции: Scale to Fit ; Scale to Fill ; Stretch to Fill. След като изберете една от тези опции, изгледа на картината от малък квадрат ще придобие вид на по-голям квадрат и ще изглежда като по професионално. УСПЕХ!

    Maria:

    Благодаря!