Обработка на аудио с помощта на Audition

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
"Premiere pro" е програма с широки възможности.
Голямо предимство (спрямо други софтуери в тази област) е добрата интеграция с други софтуери на "Adobe".
В този урок ще разгледаме интеграцията с "Audition".
Това е програмата на "Adobe" за аудио обработка.
Зарадил съм кратка сцена с диалог.
В нея лесно мога да покажа предимствата на интеграцията между "Premiere Pro" и "Audition".
Звукът е с лошо качество, затова с помощта на "Audition" ще се опитаме да постигнем едно по-добро качество.
Нека обърнем внимание на първата част от епизода.
Освен некачествения звук записан с високо ниво на шум, чуваме, че са влезли паразитни гласове, които също трябва да отстраним.
За да отворим това аудио в "Audition", натискаме с десен бутон опцията, която ни интересува.
Тя е "edit clip in Adobe Audition".
Аудиото се отвори в "Audition".
За момент се връщам в "Premiere Pro", за да ви покажа какво се случи.
Аудиото промени цвета си, защото "Premiere" извлича аудиофайл отделен от нашето видео.
Изпраща го за обработка в "Audition".
Не се унищожава оригиналното аудио, а се запазва.
След обработката в "Audition", всички промени ще се отразят в "timeline" на "Premiere Pro".
Връщаме се в "Audition".
Във "waveform" се вижда колко е високо нивото на шума.
За справяне с този проблем "Audition" има инструменти.
За целта трябва да селектираме малка част която да съдържа единствено шумът, който трябва да отстраним.
След това натискам с десен бутон и използвам опцията "capture noise print".
Така даваме на "Audition" да разбере, че този "noise print", който той ще вземе е чистия шум, който трябва да бъде премахнат.
Премахваме селекцията, за да може да работим върху целия файл.
От менюто "effects - noise reduction - noise reduction".
"Audition" разполага с опция, с която може да гледаме директно "waveform" на вече обработения файл.
С настройките по подразбиране в "noise reduction", виждаме значителна разлика.
Ето колко по-ниско е нивото на шум.
За да разберем какво отстраняваме от нашето видео, може да включим опцията "output noise only", която дава възможност да слушаме само това, което ще бъде махнато от файлът.
Минимално се отразява върху моментите, в които има глас.
Това е добре, защото уврежда минимално този глас.
Има две настройки за "noise reduction": колко да е силен той; не ви съветвам да достигате до 100%, защото тогава се появяват големи изкривявания.
Напълно отстранява шума, но тогава се получава един бълбукащ металически ефект, който не е добър резултат.
Затова трябва да държим настройките в средно положение.
Другата настройка е с колко децибела да бъде затихнат шума.
Тук също не е добре да стигаме до крайности.
Със 100dB напълно ще потисне шума, но отново се стига до изкривявания.
Най-добрия резултат при "noise reduction" е намален шум с минимум изкривявания в полезното аудио.
Връщаме плъзгача в средна стойност.
Резултатът е добър, дори визуално когато погледнем виждаме, че сме подобрили аудиото много.
Когато приключим с нашите настройки, натискаме "Apply".
Филтърът е приложен.
Аудиото вече е с намален шум.
Трябва да отстраним и двата паразитни гласа в началото.
За целта ако селектираме и ги намалим, ще има аудио дупка, която няма да звучи добре.
В "Audition" е предвиден по-интелигентен начин.
Селектирам част от нашия шум.
Копирам го.
Селектирам място където е единият от гласовете.
От менюто "Edit" - "Mix Paste".
Kопираното аудио е на 100%, съществуващото аудио е намалено докрай.
Използваме опцията "overwrite".
Т.
е.
да заменим мястото с тази селекция.
За плавен преход без пукот, се прилага т.
нар.
"crossfade",
с лека преливка в началото и края от 50 стотни от секундата.
Натискаме "ОК".
Този глас вече изчезна.
Пускам на "play".
Резултатът е много добър.
За другия глас ще действаме по същия начин.
"Edit" - "Mix Paste".
Опциите са запазени от предишния път; ОК.
Това е всичко като обработка на този файл.
В момента, в който натисна "запази", в "Premiere Pro" автоматично се обновява вече готовия файл.
Вече няма паразитни гласове.
Забелязва се разликата, която беше преди - между двата съседни кадъра, защото в първия кадър беше с по-високо ниво на шум.
Двата кадъра вече са по-интегрирани един към друг.
Това беше малък пример за това какви възможности ни дава интеграцията между "Adobe Premiere Pro" и "Adobe Audition.
"