Разширяване на възможносттите за обработка на цвета чрез Speed Grade

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
"Premiere Pro" разполага с богат набор от инструменти за цветокоригиране на видео изображения.
Когато проектът стане по-сложен се налага използването на специализиран софтуер за цветни корекции.
"Adobe" има такъв софтуер - нарича се "speedgrade".
"Premiere Pro" е дълбоко интегриран с този софтуер.
Заредил съм проект, върху който ще покажа интеграцията между двата софтуера.
В този проект освен видеата, имаме и един графичен слой.
Той е с преливки в двата му края.
Има и един "adjustment layer".
Проектът завършва отново с преливка.
"Premiere Pro" разполага с много лесен начин, с който да изпратим проекта в "speedgrade".
От менюто "file", избираме опцията "direct link to Adobe speedgrade".
Софтуерът иска потвърждение за запазване на промените, които сме направили върху този проект в "Premiere Pro".
Потвърждавам.
Проектът автоматично се отвори в "speedgrade".
"timeline" наподобява съвършено този на "Premiere Pro".
Забелязваме видеото, което завършва с преливка.
Тя се проиграва точно, както е направено в "Premiere Pro".
Ето го и заглавието ни.
"speedgrade" поддържа графичния слой, както и "adjustment layer".
Това е така, защото в "Adobe speedgrade" е вграден "engine" на "Adobe Premiere Pro".
Отваря и чете всичко, което сме направили в "Premiere Pro".
Включително ефекти, графични слоеве, "adjustment layer".
Всичко изглежда така, както e направено в "Premiere Pro".
Това е удобство при работата между двата софтуера.
С лекота започваме процеса по цветокоригиране на видеото.
За да започнем, трябва да селектираме кадър.
Отиваме с "time bar" върху него.
Вдясно долу са настройките за цветните корекции.
С помощта на плъзгача "offset", настройваме първо тъмните части на нещо изображение.
След което с плъзгача за "gain", настройваме светлите части.
След това с плъзгача "gamma", настройваме средните ѝ стойности.
Постигнахме по-балансирано видео изображение.
С помощта на бутона "toggle grading on/off", сравняваме видеото преди и след корекцията.
Копирането на "grade" от коригирания вече кадър, към такъв който не е коригиран, става лесно.
Селектираме коригирания клип.
Долу вляво е прозорчето, където се намират корекциите за селектирания клип, под формата на слоеве.
Сега имаме само една - "primary".
Това е нашата корекция.
Селектираме я, натискаме "copy".
Избираме кадъра, върху който ще прехвърлим корекцията.
Поставяме я и корекцията е прехвърлена.
С помощта на "adjustment layer", може едновременно да коригираме всички кадри, които се намират под него.
"adjustment layer", създаден в "Premiere Pro", работи и в "speedgrade".
В паметта имаме копираната корекция, от преди малко.
Поставяме я върху "adjustment layer".
По този начин, където имаме "adjustment layer", там изображението е цветокоригирано.
С това, цветните корекции са вече готови.
Връщането на готовия материал в "Premiere Pro" е също толкова лесен.
Горе вляво при бутоните, има икона на "Premiere Pro".
Задържам курсора върху нея.
Изписва се надписа: "direct link to Adobe Premiere Pro".
Натискаме.
Въпрос - дали да запазим промените и да прехвърлим готовите цветни корекции в "Premiere Pro"? Потвърждаваме с "yes".
Проектът се върна в "Adobe Premiere Pro".
Вече е цветокоригиран.
Цветната корекция се възпроизвежда в реално време.
Не се налага "processing".
Това е така, защото "engine" на "speedgrade" е вграден в "Premiere Pro".
Цветната корекция е приложена, като филтър върху всеки кадър.
Приложихме я върху "adjustment layer".
Селектирам "adjustment layer", в "effect controls", има "lumetri".
Този ефект е цветната корекция.
Тоест, ако го изключим, се връщаме към некоригираното видео.
Ето колко лесно се изпраща материал в "speedgrade", както коригирането и връщането му обратно в "Premiere Pro".

Въпроси и отговори