Изрязване на син и зелен екран - Част 1

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В съвременното визуално изкуство често се използват кадри заснети на син или зелен екран.
Това налага използването на специални техники, за да могат да бъдат интегрирани в последствие с другите кадри по време на композитинг.
В "Premiere Pro" инструментът, който помага за решаване на подобни задачи е "ultra keyer".
Във филма, върху който работим в този курс, има кадри заснети както на син, така и на зелен екран.
С помощта на "ultra keyer" ще разгледаме как ще бъдат композирани, спрямо техния фон.
Търсим в менюто "effects".
Пишем "ultra".
Излиза менюто "keying", избираме "ultra key".
Селектираме кадър.
С двойно натискане прилагаме върху него "ultra key".
Основното меню, което се използва в "ultra key" е избирането на цвета, който "ultra keyer" трябва да направи прозрачен.
Това става от менюто "key color".
Натискаме тази пипета.
Отиваме в "program monitor".
Избираме цвят, максимално близък до краищата на изображението, което ще трябва да ни остане.
Натискам и виждам, че видеото доби прозрачност.
Премахнат е синия екран.
Отдолу прозира фонът, който сме поставили на долния слой.
Нека разгледаме други менюта на "ultra keyer".
Най-отгоре се намира менюто "output".
То индикира какво ще се показва на изхода на "ultra keyer".
Опцията "composite" е избрана по подразбиране.
Дава възможност да се види на изхода, вече завършеното изображение, комбинирано между "ultra key" видео и фона.
Другата опция е "Alpha" канала.
Представлява черно-бялото изражение на прозрачността.
С "Alpha" канала може да видим как "ultra keyer" е свършил своята работа по отстраняване на синьото.
Натискаме го и виждаме, че в "program monitor" се превключва изображението да показва "Alpha" канала на "ultra keyer".
Виждаме че първоначално "ultra keyer" не се е справил напълно с изчистването на изображението.
Защо мисля така? Там където е синия екран, би трябвало да стане напълно прозрачно.
Кое беше напълно прозрачно в "Alpha" канала? Това е напълно черното.
Тъй като синьото не е напълно равно осветено навсякъде в нашия кадър, горе е по-светло.
Колкото повече се отличава от цвета, който сме взели, толкова повече става непрозрачно.
Горе цветът отива към сив, което води до полупрозрачност.
Това се вижда и на композираното изображение.
Вижда се в горния край как се появяват градации на непрозрачност.
Третото меню, от разглежданите в момента, се нарича "color channel".
Tо дава чистото видео, необработвано от "ultra keyer".
Нека превключим на "Alpha" канала, за да може да разгледаме долното меню.
С долното меню превключваме между различни "presets" на "ultra keyer".
Те дават различни резултати, при първоначалното задействане на "ultra keyer".
"Default" са настройките по подразбиране.
Има още три менюта.
Следващото меню се казва "relaxed".
То в случая дава малко по-лош резултат.
В други случаи би било удобно за нас когато искаме да извадим информация от по-трудни "ultra keyer" обекти, където има ръбове с полупрозрачност.
Третото меню се казва "aggressive".
В случая дава доста добър стартов резултат.
Ето как градациите на сивото в горния край изчезнаха.
"Premiere Pro" подсказва, че там видеото ще е напълно прозрачно.
Връщаме се към композираното изображение.
"ultra keyer" даде много добър резултат.
Използваме го за добър старт и оттук нататък ще опитаме с другите менюта да подобрим нашия резултат.
Ето друго изображение от филма.
Нека приложим на него "ultra keyer".
С пипетата избираме цвят от зеленото.
Поглеждаме чрез "Alpha" канала.
Ето че и тук в началния резултат не е напълно добре.
Включвам опцията за малко по-агресивно третиране на настройките.
Нека разгледаме по-надолу менютата.
След като изберем първоначалният цвят, последващата обработка е в менюто "matte generation".
Това е менюто, в което прецизираме нашия "Alpha" канал; за да може там където искаме да е непрозрачно - да е напълно бяло, там където искаме да е напълно прозрачно - да е черно.
Tова става с тези няколко менюта, които ще обясня в процеса на работата.
"Pedestal" дава възможност да променим местата от нашата "Alpha", които не са черни, да преминат към черно.
Ето как с малки корекции оправихме нашата "Alpha".
Но има още малко неща за коригиране.
Нека разгледаме как би действало менюто "transparency".
Това меню дава възможност локално да променяме прозрачността на предния план на изображението към фона.
От нула, където предния план е напълно непрозрачен, до 100%; където в солидния преден план, който бяхме постигнали, започват да се появяват прозрачности.
С това меню може да регулираме още малко, за да изчезнат тези непрозрачни пиксели.
В предния план, започнаха да пробиват леки прозрачности.
Ще ги фиксираме в последващата обработка на материала.
Нека разгледаме набързо другите менюта.
"Highlight" дава възможност в светлите части на нашето изображение да връщаме някои детайли в нашата "Alpha".
"Shadow" дава възможност в някой по-тъмни пиксели, които са гранични между прозрачност и "spill", да бъдат коригирани.
"spill" е част от предния план, който би трябвало да остане непрозрачен, но е оцветен от отражения от този зелен екран.
С "shadow" фино коригираме именно такива обекти, които са гранични между прозрачност и "spill".
С "tolerance" може да увеличим диапазона с вариациите на цвета, който сме селектирали, в него да действа и нашия "ultra keyer".
В нашия случай не дава по-добър резултат.
Дотук видяхме как да създадем и обработим "Alpha canal" на нашето изображение.
В следващия урок ще разгледаме някой от проблемите, които възникват при работа със сини и зелени екрани, и как да се справяме с тях.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как избираме цвета, който ще изрязваме с Ultra Key?
С помощта на пипетката (Color Picker)
Ефекта сам определя цвета, който ще изрязва
Създаваме маска около областта с цвета, който искаме да изрежем