Ретро снимка

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Много добре :)

    Венелин Тодоров:

    Ама, внимавайте с кафето! :)

    Венелин Тодоров:

    С кафето е по автентично! :)

  • Йордан:

    копнал съм го 2 пъти..съжалявам.

  • Може ли

    инж. Юлиан Ангелов:

    да споделя една идея: В показаното упражнение исках да направя да испъкнат не само облаците, но и линията на хоризонта за по- романтично. Тя едва се вижда и на цветният оригинал. Методът с използването а маска е прост, но и в други упражнения не ми се е отдавало да начертая маска с ясно изрязан контур без да има "замятания" извън желаният контур на маската. В триковете при видеообработки се прилага метод при който кадрите са заснети нарочно така, че да има някаква ( по възможност права) черта, която разделя кадъра на две части и монтажа се прави от едната страна на чертата ( ръб на бордюр, контур на колона на сграда, дори градинарски маркуч) като това позволява яркостта и контраста от двете страни на линията да са различни, а самата линия служи за да скрие мястото на "слепване" на монтажа. А аз искам именно да покажа линията на хоризонта, като използвам различни яркости и контрасти, и така да мога да "проявя" първо облаците, а със сърфиста - каквото е получи, стига да е добре видимо. На един слой можем да надсложим повече от веднъж един и същи Adjusmеnt Layer като действието им върху изображението е сумира. Опитах да приложа два пъти Adjusmеnt Layers - Brightness/Contrast с една и съща маска но едното копие да е инвертирано, само че копирайки селекцията от едната маска в другата с активирана маска и Ctrl + кликване с ляв бутон я пренесох, но не можах да получа инвертирано копие в другия Brightness / Contrast. Така контурите на селекциите в двете маски биха съвпаднали, за да няма празнини или припокривания по линията на хоризонта. Затова направих второ копие на цветното изображение, със негови Adj Layers и пренасяйки селекцията формирах втората маска инвертирана на първата.Така мога да контролирам двете части под и над хоризонта поотделно. Нагласих облаците, които се оказаха капризни и по тях нагласих половината със сърфиста колкото да е добре видима. В облаците за съжаление не успях да измисля как да използвам Details от HDRI без да се "намърджнат" всички слоеве и да изгубя контрола над тях. По същата причина не си позволих да използвам и Lens Correction понеже е деструктивен метод, а просто нахвърлях една обикновенна маска. Затъмняването в ъглите на старите фотографии се дължи на различният интензитет на светлината на прожектиране през фотоувеличителят и с отдалечаване от центъра на фотографията тя е по- слаба и обикновенно е равномерно разпределена. Ето какво се получи заедно с маските. Има лек дефект в селектирането от лявата страна на главата на сърфиста, който не си поиграх да отстраня. По линията на хоризонта където се слепват двете маски се появи едно неестествено изсветляване което не знам как да отстраня без да размажа линията. Ако имате идея - подсказвайте...

    Ивайло Искренов:

    Хубаво е така да се виждат вълните и хоризонта, но аз лично бих засилил малко допълнително кондраста с един Curves слой отгоре и така ще изпъкнам още малко и хоризонта и сърфиста ... но от друга гледна точка е ретро снимка и и отива да е избледняла :)

  • Ивайло Искренов:

    Браво Зеница, харесва ми как е станало :)

    Зеница Георгиева:

    Благодаря :)

  • Захари   Даскалов:

    Вече го направихте. Видимо можете да покажете Вашия вариант. Уменията вече имате. Ако искате мнение или коментар дайте знак. Може да се погледне "отстрани", неангажирано като специалист.

    Ивайло Искренов:

    Интересно се е получило :) само като идея - може да опиташ да засилиш малко контраста с Levels или Curves и дори ще малко да засилиш винетинга.