Детайли

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как може да поставим филтър във Photoshop и след това да го редактираме?

    Пламен Кузманов:

    Здравей, искам да попитам дали след като веднъж сме поставили някакъв филтър в случая, High pass, дали след като е приложен вече може да му се променят стойностите или единственият начин да се променят е като се изтрие и се приложи на ново с новата стойност? Питам понеже му поставих първоначална стойност и след това, като реших да я променя, не се промени нищо в изображението. Photoshop CS6

    Михаела Занева:

    Можеш да се върнеш в History, до където си решил да приложиш този филтър и да го приложиш отново вече съответно с новите му стойности. Другия вариант е просто да го изтриеш и да го направиш пак.

    Rumyana Naicheva:

    Здравей! Ако се върнеш с History, означава, че промените, които си направил след този филтър, също ще отпаднат, а може би не би искал това. Да триеш слоя, също не е най-удачния вариант, освен ако не си го копирал преди това за такива случаи. Най-добре да направиш слоя на Smart object и след това да му сложиш филтър - така той не се прилага директно върху слоя, а на отделна маска към него. Можеш във всеки един момент да променяш стойностите на филтъра, да го прилагаш само в отделни селекции от слоя и т.н.

    Пламен Кузманов:

    Благодаря ви момичета за помощта! Rumyana Naicheva точно този начин ме интересуваше как може да стане, благодаря!:) 

    Любомир Жипонов:

    В този ред на мисли превръщането на слой в Smart Object и поставянето на повече от един филтър, единствения начин ли е за поставяне на повече от 1 филтър върху обект (слой). Понеже ако направим Duplicate layer на даден слой и го направим на филтър, над този филтър ако направим второ копие на първообраза и искаме да е втори филтър, то той ще бъде филтър върху долния слой, а не на по-долния нали така? Тоест единственият начин за наслагване на филтри е като превърнем слоя в Smart object - това вярно ли е? Поздрави.

    Rumyana Naicheva:

    "ако направим Duplicate layer на даден слой и го направим на филтър, над този филтър ако направим второ копие на първообраза и искаме да е втори филтър..." мисля, че просто си ги представяш малко грешно нещата - когато копираш оригинала няколко пъти и му приложиш различни филтри, ще бъде видим само най-горния слой съответно с приложения му филтър, а не резултат от натрупването на всички приложени филтри на копията отдолу. За да имаш наслагване на филтри, трябва да ги приложиш на един и същи слой (растеризиран или смарт обект), а не на негови отделни копия. Ако е растеризиран, няма да можеш да променяш настройките на филтрите, да ги включваш и изключваш, а ако е смарт обект ще можеш да правиш всякакви промени. Надявам се да съм разбрала правилно въпроса ти :)

    Любомир Жипонов:

    Да, аз точно това имах предвид, малко не съм го написал ясно. Благодаря за отговора :)

    Ивайло Грахльов:

    Здравейте, направих слой на smart object, защото се наложи използване на повече от един филтър. След което се оказа, че при мен върху smart object не може да се приложи нито Liquify, нито Vanishing point. При нормален слой са достъпни и двата. Някой да има идея защо се получава така :)

    Ивайло Искренов:

    За да можеш да ги приложиш, слоя трябва да е растеризиран. Ако мислиш, че ще се наложи да се връщаш и да корегираш нещо в този слой си направи едно копие преди това като back-up и растеризирай копието.

    Мария Балева:

    Здравейте, ето тук има също отговор на въпроса за филтрите :)

  • Защо прилагаме High pass?

    Боян Бонев:

    Не е ли по-лесно да пуснем един Unsharp Mask filter, за да изострим детайлите в изображението/лейара?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, по принцип и с филтрите за sharp-ване можем да постигнем конкретно този резултат за дефиниране на детайлите, но тук имаме малко по прецизен контрол според мен. Изострянето с sharp действа по един и същ начин, независимо колко пъти е приложено - намира контрастна граница в изображението и засилва контраста там. С High Pas горе долу имаме същият резултат, като обаче с големината на радиуса на филтъра определяме градиента и обсега на действи, а с прозрачността на слоя можем и допълнително да определим колко от ефекта да използваме. От друга страна, използването на филтъра за шарпване е по-бързо и по-интуитивно, така че всеки има право да си прецени кой метод да използва, особено ако и двата дават задоволителен резултат.