Quick Selection and Magic Wand Tools

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
С Quick Selection Tool :
Правим селекция, базирана основно на разликата в цветовете и контраста в тях
Селектираме части, които са само с праволинейни граници
Преместим изображението, защото основният инструмент от тази група е Hand Tool
Не можем да извършваме криволинейни селекции

Въпроси и отговори

  • Как да изберем област различна 

    Николай:

    Случайно разбрах след избор за област с "crop tool " и кликване и завъртане извън избраната област тя се завърта .

    Маргарита Николова:

    Хубаво е, когато човек открие нещо и сам и го споделя с другите :)

  • Как да оперираме със селекцията когато неточността на очертанието влиза вътре в желаният контур и когато излиза от него.

    Jullian Angelov:

    Как да оперираме със селекцията когато неточността на очертанието влиза вътре в желаният контур и когато излиза от него. Пробвах с означените в зелено бутони + и - но и в двата случая селекцията излизаше навън от обекта, а тия, които са отвън не можах да ги прибера. Влияе ли и как избраният радиус на четката? Освен това при презастъпване се появиха няколко "мехурчета" (означени в синьо) които не можах да премахна и не знам как ще повлияят на селекцията и на по- нататъчната й обработка. Случаят е учебно упражнение, а и свършената работа по селекта не е много - няма да е жалко да се започне с нея отново, но ако сме работили доста по сложен контур и накрая да стане "на мехурчета" ще е жалко да се зареже направената до момента селекция.

    Memo:

    Селектирай и работи по-внимателно с обекта, който искаш да махнеш. Ако ли не - зумирай повече селектирания обект и гледай да докоснеш дори и най малкото, което има вътре излишно, което искаш да махнеш и т.н. Пробвай докато стане. Ако получиш различни резултати пращай за да видим какъв е резултата и какво може да се измисли по въпроса

    Мариян Виларов:

    Колега, при направена селекция, която иска лека корекция съвсем спокойно можеш да ползваш Quick selection tool ... ето и линк към видеото за работа с него - http://aula.bg/Photoshop-quick-selection-and-magic-wand-tools

    Jullian Angelov:

    Здравейте! Първо благодаря за отзивчивостта към въпроса ми. Нарочно не бързах да отговоря, защото продължавах да търся начин не само да се справя с въпроса, но и да стане максимално лесно и удобно за ползване. Все пак е комично половин час да уточняваме контура на една кофа, нали! А ако беше нещо по- сложно? След доста играчка стигнах до следното (което се надявам да ви даде нещо ново и полезно и на вас) : Маркирам с Mangetic Lasso Tool накъде да е част от кофата без да следвам никакъв нейн контур, но така, че затвореният контур, който съм маркирал да изцяло вътре в елемента за маркиране. Отивам на Quick Selection. Там, обаче задавам големина на четката нещо по- умерено – да не е много голяма. Добре ми се получи с 15 но на друго изображение пробвах и с по- голяма и по- отдалеч от желаната линия. Избирам опция + за да РАЗШИРЯВАМ селекцията ( да добявам към селекцията) кликвам близо до границата, но „разпъвам” плавно селекцията НЕ ПЕРПЕНДИКУЛЯРНО към желаният контур, а гоня по възможност насока на разпъване почти успоредно, ЛЕКО КОСО спрямо контура и малко далеч от желаният контур. Особено добре се получава, ако има фронт на контура както е вляво на втората от 4-те групирани снимки. И тогава, още при „побутването” от далеч селекцията сама си ляга със замах учудващо добре по контура на обекта ( явно тогава сработва алгоритъмът на Mangetic Lasso Tool за улавяне на контура на обекта като преместването на очертанието на маркировката става със скок на едри участъци от контура. И колкото по- отдалеч и с по- голям радиус четка работим, толкова по- лесно става. Малката четка лесно се „врязва” във фронта на селекцията, ако приближавам ръба перпендикулярно и я нащърбява. След като не остане участък за селектиране, който да е отвътре на желаният контур, минавам на минус (-) и започвам да изваждам по- едрите несъвпадения, които са останали вън от селекцията, обхождайки я външно като отново целя да свивам фронта на селекцията не перпендикулярно, а косо и малко от далеко . При такава детайлност вече ако линията на селекцията не е строго вертикална или хоризонтална, започва да замята отвътре или отвън на контура с някаква малка стъпка. Понеже има опция за изтриване Eraser Tool (E) - 7 бутона под тоя на , правя така, че ВСИЧКИ НЕСЪВПАДЕНИЯ ДА ОСТАНАТ ИЗВЪН КОНТУРА, за да няма „нащърбявания” по контура и липсващи части от селектираният елемент, които да дорисуваме или „да крадем” отново. Ако останат „мехурчета” с опция – ги добутвам към контура, (стараейки се да не ги сплескам съвсем игловидно ) докато се докоснат до ръба на селекцията. Те се „залепват” към фронта на линията така, както се съединяват капки олио във вода и дори със съединяването им контурът се саморазмества и сам ляга по границата.

    Явно това ще се скрие по- нататък чрез контактните сенки така, както первазът скрива края на паркета в стаята ви, но все още нямам представа какви възможности за създаване на контактни сенки има, затова гоня възможно най-качествено изрязване.

    Ilia:

    Здравейте, инж. Юлиан Ангелов! :)

    Успяхте да ме разсмеете с Вашият отговор по този въпрос.. :) Първо с "разпъването" на селекцията, после с капките олио във вода.. :) Ще се опитам да Ви отговоря на въпросите, но първо малко информация за инструмента:

    Quick Selection Tool е инструмент, който избира пиксели на базата на тон и цвят. Също така той работи, като търси подобни текстури в изображението, като това му помага да открива краищата на обектите, които искаме да очертаем. И още нещо - в повечето случаи след работата с този инструмент се използват опциите в менюто "Select and Mask..." или "Refine Edge..." в по-старите версии за постигането на по-добри резултати!

    Във Вашия случай по-трудно бихме могли идеално да селектираме кошчето с този инструмент, тъй като някъде има неясни контури между кошчето и стената. На някои места по стената има цветове, близки до тези на графитите на кошчето и честно да Ви кажа с бутоните + и - трудно бихте "надхитрили" четката, така че тя да очертае правилно селекция около кошчето. И да, избраният радиус на четката влияе точно при такива ситуации - когато инструментът не може да различи краищата на обекта. Тогава е желателно да се избере много малък радиус на четката и внимателно да се нарисува или изтрие селекцията съответно с + и -. Аз обаче не Ви препоръчвам да го правите, защото това е голяма играчка и не винаги крайният резултат е идеален. Аз бих използвал за тези места Lasso Tool. Избираме инструмента, като сме сигурни, че отгоре сме избрали "Add to selection", за да добавим към селекцията или "Substract from selection" (може и със задържане на бутон Alt, докато сме на "Add to selection"), за да изтрием от селекцията. Така лесно бихме могли да очертаем краищата на обекта, които Quick Selection Tool не може да различи от фона. За да премахнем това назъбване, има много удобен и лесен начин за заглаждането му - избирате "Select and Mask..." или "Refine Edge..." (само да спомена, че в него по-лесно се редактира селекцията - имаме вляво същият Quick Selection Tool налице, под него - Refine Edge Brush Tool - много удобен инструмент за селекция на коса, Brush Tool и Lasso Tool, които също помагат при очертаването), появява се меню с настройки, с които редактираме селекцията. За да не стои назъбена селекцията, достатъчно е да увеличим стойността на "Smooth" и след това ако е необходимо да увеличим стойността на "Shift Edge", в случай че селекцията се е смалила при използването на "Smooth" (при заглаждането).

    Относно мехурчетата - по-вероятно е да се появят, ако селектираме някакъв обект с множество точици, различни от основния цвят на обекта.. Например зелен храст с множество черни точици от сянка между листата. Премахването им не е сложно - най-добрият начин е да вземете отново Lasso Tool и да очертаете внимателно около тях, за да ги добавите към селекцията и за да сме сигурни, че няма да "мръдне" нищо друго от селекцията, освен това, което очертаваме (а не както при Quick Selection Tool).

    Надявам се да съм Ви бил полезен! :) Ако имате други въпроси, ще се радвам да помогна! :)

    инж. Юлиан Ангелов:

    Очевидно хората, които работят професионално с продукта и имат опит са намерили оптимума и за това, иначе ако работеха с подобно темпо на работа не биха могли да платят и водата, дето я пият. По- нататък в курса става ясно, че това далеч не е най-съвършенният метод за правене на селекции, но лежи в основата на другите методи. Ако не си подготвим щателно селекцията, резултатът от селектирането ( особенно на коса и лице) ще изглежда като че обектът е подстригван от фризьор със зрителни проблеми, или одялкан като обелен картоф.

  • Може ли вместо инструмента Quick Selection, да използваме Pen Tool?

    Десислава Гетова:

    И дали някъде в по-следващи уроци е обяснено как работи?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да използваш всеки инструмент, който прецениш че е по-подходящ за съответният случай. Двата инструмента в случая имат различни приложения, ако ти трябва бърза и не толкова точна селекция може да използваш Quick Selection Tool, но ако ти трябва прецизна селекция може да използваш Pen Tool. Има урок с упражнение с Pen Tool напред в курса. Ако не се получава селекцията, пиши пак и може да прибавиш и самото изображение и ще помислим как е най-удачно да се селектира.

    Деси Гетова:

    Благодаря, за бързия отговор! Явно все още не съм стигнала до урока за работа с Pen Tool.