Решение на задачата

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Надявам се тук вече да имате ваша, собствен резултат на решение на задачата, която поставихме в предишното видео.
Сега аз ще ви покажа, как съм решил тази задача.
Искам само да уточним, че тук няма вярно и невярно решение.
Всеки може да направи нещата така, както на него му харесват.
Единственото ново нещо в решението, което ви показах като краен вариант в предишното видео, би трябвало да е само това, как да тонираме едноцветно, цялото изображение.
Това, също ще ви го покажа.
Да започнем с трите изображения, които имаме.
Ще събирам трите изображения във файла на дървото.
Първо, този бекграунд ще го превърна в слой и ще започна да ги прехвърлям.
"ctrl-a" за маркиране на цялото изображение, "ctrl-c", "ctrl-v" тук.
А това изображение ще го прехвърля с активен инструмент за местене, задържан шифт.
Кликвене и влачене, в другия документ.
Ще скалирам този слой Без да издържам шифт.
Искам просто да се събере тук.
Тук няма значение, дали това изображение ще е разтеглено или не, просто ще го използвам като фон.
Дори в момента, даже няма да го използвам.
Ще добавя един нов "layer", който да e най-отдолу.
Kойто да съдържа един градиент.
Това е градиента, който ще използвам.
Той ще бъде нещо като допълнителен "background".
Следващото нещо, което искам да направя е селекцията, с която ще направя маска за ето тази част, за короната на дървото.
Започвам с "quick selection tool".
Ще маркирам грубо, короната на дървото.
След това ще използвам и "refine mask", за да бъде малко по прецизна, тази селекция.
Това е първоначалната селекция, който ще превърна в маска.
С черна четка ще махна тази част, която е останала.
Сега с помощта на селекцията на цветовете ще селектирам, колкото мога по-голяма част от небето.
За да мога след това, тази част, на която в момента селектирам да я запълня с черен цвят в маската.
Тази част ще остане прозрачна, тъй като ще бъде с черно в маската на съответния слой.
Предполагам, че вече е добре тази селекция, но все пак ще опитам да избера още някои.
Селекцията е направена.
Селектирам маската и запълвам селекцията с черен цвят.
"ctrl-d", за да махна селекцията.
Сега маската ми е селектирана.
Ще направя "refine mask" Tази част тук отгоре ми е най-важна фактически.
Тя ще даде най-много детайли за крайният резултат.
Ще дръпна малко селекцията навътре съвсем малко, може би 10%.
Ще опитам да видя с другите параметри, дали няма да постигна по-добра селекция.
Mисля, че така е добре, ще сменя само фона да видя, как се вижда на другите.
Мисля, че така ще свърши работа.
окей Слоят с момичето, малко съм го завъртял.
На около 10 градуса.
Ще проверя нейната позиция като намаля малко "opacity".
Ще увелича изгледа с "ctrl+0".
И тук остава само да напаснем добре, двете части.
Това също е доста важно.
За да изглежда добре накрая.
Ще го оставя така.
Ще върна "opacity" до края.
И към този слой ще добавя нова маска.
С която ще определя, коя част ще бъде видима от това изображение.
Започвам първоначално с един градиент и след това ще направя допълнителни корекции, само с четката.
Мисля, че това е добро начало.
Като цяло ми се иска да намаля малко размера на цялото изображение, затова ще го изрежа малко.
Може би ето така.
И ще продължа с четката, с бял цвят върху маската на лицето и с нея ще определя, коя част да бъде видима.
Всъщност, ето тук е допълнителната част за плавният прехода, между двете изображения.
Няма как да стане автоматично само с градината Сменям цветовете тук с бутона "x" от клавиатурата.
Tази функция "warp", с която ще мога допълнително да изкривя малко това изображение.
Искам тази част нагоре по-плавно да преминава в някакъва по-видима линия.
Оставям го така и ще се върна да доработя маската, с обратният цвят обаче.
Сменям отново цвета, за да махна, тази част тук от косата, която остава видима, отдолу.
Постоянно сменям цвета, с клавишната комбинация "x", там където се налага, да се вижда горния и долния слой Ще приложа и това колонизиране, с което да изравни всички цветове, за да видим, как изглеждат те.
В цветовете, които искаме.
Това нещо става отново с "adjustment layer", който ще добавим от този бутон.
"adjustment layer", койте ще използваме е "gradient map".
Tова, което ще направи е двутонно тониране.
Или с други думи ще смени всички цветове, само с два цвята.
Най-тъмните ще бъдат този цвят, а най-светлите ще бъдат Ето този.
Аз вече съм подбрал два цвята, които да използвам и това ще бъдат цветовете 300, 90, 10.
Окей.
И другият цвят ще бъде 45, 25, 95.
окей Окей, изглежда ми добре.
С някои допълнителни промени обаче, които ще направя.
Първо в маската на лицето, ще сменя цвета.
И в маската на дървото още малко ще поработя, да махна някаква част от тези светлите петна.
Ще се опитам тук, още малко да оправя контура.
Окей, сега искам да приложа и бекграунда да видим, как ще стане.
Тази част так обаче, ще я допълня с черен цвят.
Това се получи, от завъртането на снимката.
Окей.
Този ефект също ми харесва, дори само на нормал.
Но ще ви покажа и другият вариант, който го направих,който ви показах в предишното видео.
Там съм използвал един "multiply".
Който е на около 75%.
И съм дублирал всъщност, този слой още веднъж.
Като този път "blending mode" е "overlay".
С по-малко "opacity", да кажем около 35.
Тази част тук обаче продължава нещо да не ми стои добре.
Окей, това е крайният резултат, който ще оставя.
Виждате, че тук основно имахме работа само с две маски.
С които да осигурим прехода между двете изображения.
Един "adjustment layer", с който да направим двутонно изображениета и бекграунд.
И така с това видео ще приключим модула, за маски и селекции.
А в следващият модул ще обърнем допълнителни внимание на тонирането и корекциите на цветовете във фотошоп.

Въпроси и отговори

  • Как да използваме функцията Place

    Flower_vt:

    Освен показаните два начина за вмъкване файлове един в друг като слоеве, аз използвах функцията Place от меню File. Първо обработих единия файл, последователно вмъквах другите и приложих съответните маски и така до крайния резултат.

    Flower_vt:

    Освен показаните два начина за вмъкване файлове един в друг като слоеве, аз използвах функцията Place от меню File. Първо обработих единия файл, последователно вмъквах другите и приложих съответните маски и така до крайния резултат.

  • Как да селектираме най-лесно дървото?

    Антон Иванов:

    На мен пък ми дойде най-"отръки" да копирам дървото в един временен помощен слой, да го конвертирам черно-бяло, но не с настройките по подразбиране, а като размърдах най-вече синия цвят (заради небето, целях максимален контраст между небето като фон за дървото и самото дърво), след това селектирах черното и направих маска по него, която завлачих в оригиналния слой с дървото. Основната корекция се състоеше само в изтриването (в маската) на стъблото, ливадата и гората под короната на дървото. Е, след това пипнах тук-там пак в по-късните етапи, където не ми хареса. 


    Сигурно има и какви ли не други начини, просто споделям моето решение...
    Десислава :

    Първо избираш Magic Wand и селектираш част от небето с настройка на Tolerance от 30 до 50. После избираш командата Select/Similar и я повтаряш няколко пъти за да ти се селектират по големи части от небето. Накрая можеш да инвертираш селекцията Ctrl + I и да извадиш всичко освен небето на нов  слой Ctrl+J. Това е най лесният начин за който се сещам, иначе има и други.

    Десислава :

    За обратната селекция е Ctrl + Shift + I  по горе съм го объркала не е само        Ctrl + I (само Ctrl+I инвертира цвета на селектирания обект) , за копиране на селектирания обект в нов слой Ctrl + J (ако не е селектирано нищо същата клавична комбинация копира целият слой с изображението като нов) за изрязване на селектирания обект и поставянето му в нов слой е                            Ctrl + Shift + J (използвам го рядко). За съчетаване на всички видими слоеве в един като се запазват оригиналните е Ctrl + Shift + Аlt + E.   За събиране на всички слоеве в един като не се запазват оригиналните е клавична комбинация Ctrl + E. Клавичните комбинации дават допълнителна бързина и са едни и същи за всяка програма във всичките и версии :-) Отделно можеш да си ги настройваш но не е хубаво да се прекалява с това понеже пренастройването трябва да става при всяка преинсталация на програмата.

    Антон Иванов:

    Благодаря за варианта, Деси. Не се загледах много в клавишната комбинация, че при мен малко се различават (най-често Ctrl е Cmd, но не винаги), но  принципът е ясен. Обикновено за всяка картинка пробвам различни неща. Понякога е удобно и да се смени временно режима на Lab Color и да се използва някой от каналите, който е най-контрастен. Удоволствието е в експериментите... особено като се сетя в началото как увеличавах докрай изображението и селектирах от ъгъл до ъгъл... не ми се спомня колко съм бил.... необразован ;-)

    Десислава :

    В началото при програмите наистина всички използваме възможно най-сложният начин за да постигнем нещо което иначе има и по лесен вариант. Постепенно с практиката откриваме все по лесни и по лесни варианти за да постигнем максимално все по сложен казус. Нежеланаието да правим проекта по трудният начин обаче ни дърпа напред и предизвиква иновативност в мисленето.  Конкретно по клавишните комбинации в Мacintosh са същите но Ctrl = Command  Alt = Options. А за селектирането наистина зависи от фона върху който е обекта, осветеността и цветността на снимката. Идеята ти с цветовите канали никак не е лоша. В някой случаи аз бих използвала Select/Color Range, и с пипетката със знак  + бих си добавяла допълнителни цветове към селекцията. Това вече е по- избирателен тип селектиране докато първият който показах беше малко по-автоматичен.

  • Как да отидем на WARP и още нещо...

    Андрей Танев:

    Здравейте, искам да Ви попитам, как отидохте до функция WARP? По всякакви начини пробвах и не ми стана. И другият въпрос ми е: когато искам да сменя размера на четката, натискаме ALT + мишката (наляво или надясно), понякога обаче не виждам окръжноста, а само плюс. Защо става така? Благодаря Ви!

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за да активираш Warp функцията, първо трябва да активираш Free Transform Tool (Ctrl+T) и след това десен бутон на самото изображение и избор на Warp.
    За проблема с това че от време на време виждаш "+" - останал ти е натиснат CapsLock-a от клавиатурата.

    Андрей Танев:

    Благодаря Ви!

    Пепа:

    Ето още една възможност за активиране на Warp Edit- Transform-Warp

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,
    изображението върху което работиш в момента е все още "Background" - виж в листа със слоевете, кликни два пъти върху него и го направи нормален слой и опитай пак да с командата Move. Ако не се получи, направи един screenshot ако излиза някакво съобщение, да видим какво става.

    Венелин Тодоров:

    Благодаря, получи се, не беше от backgrounda, направил бях копие, но изглежда не поставях стрелката на курсора, където трябва.

    Венелин Тодоров:

    Не копие а нормален слой. :)

  • Защо не се виждат част от уроците?

    Рут Фабрикант:

    Това е от Решение на задачата. 08:39мин до ,09:05 все изглежда така.

    Краси Кръстев:

    Здравей, може ли да кажеш с какъв Browser и с кой видео плеър на Aula гледаш този урок.

    Аз го гледам с последната версия на Google Chrome и с новия Плеър и нямам проблеми - снимка 1 позиции 1 и 2

    Снимка_1

    Препоръката ми е да използвате google chrome и съответно да ползвате най-новия player, ако сте със стария плеър, то тогава изберете бутона Алтернативен плеър за да смените плаъра към по-новия. По -новия плеър е плеърът който има повече инструменти за забързване и намаляване на видеото, както и по-модерен дизайн.

    Снимка_2

    Рут Фабрикант:

    Използвам Mozzila. Като смених плейъра се оправи. Благодаря!

  • Как да добавя полето Channels?

    Милена Русева:

    Задачата горедолу разбрах как да я направя. Само ако може някои да ми напомни как да добава това поле (Channels) което ми липсва ?

    Галина Йовчева:

    в Show Hidden Panels

    Ивайло Искренов:

    Ако не се появят от Show Hidden Panels, пробвай да ги добавиш от м. Windows-> Channels

  • Как да сменя цвята на маската?

    Деси:

    Как мога да направя цвета на бекграунда на маската да ми е черен, а не както при мен (на квадратчета, все едно е празен)?

    Деси:

    Намерих отговор на въпроса си, бях пропуснала, че най- отдолу има слой с градиент и всъщност се вижда той.

    Mariyana:

    30

    Зорница Тошева Как правите това със запълването на селекцията с черен цвят след color range (за дървото). Избирам маската, натискам Paint Bucket tool но не иска?

    Аз имам същия проблем и не мога да го реша пробвах и варианта които предлагате но пак не става къде бъркам

    Ивайло Искренов:

    Здравей, запълването на селекцията с черен цвят става най-бързо със shortcut Ctrl+Backspace, единственото условие е да бъде избран черен цвят за background (както е показано на прикаченото изображение), иначе ще запълните селекцията с цвета, който е там.

  • Защо при черно-бял градиент цветовете са различни?

    Диана:

    Не разбирам защо при положение съм избрала черно - бял градиент, цветовете са различни.

    Диана:

    Дори при слоевете ( видях, че съм ги отрязала при снимката) се вижда, че е черно - бял градиента.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, направи ако обичаш един скриинпот на целият екран да видим какво става със слоевте, вероятно там е проблема.

  • Защо при Refine mask, където минавам с четката става замъглено?   

    Диана:

    Защо при Refine mask, където минавам с четката става замъглено?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери твърдостта на четката и ако отново не се получава, направи скрииншот на целия екран със слоевете и ще се опитаме да помагаме.

    Диана:

    Нямам представа защо не иска да се прикачи цялото изображение, а реже част от него, за това прикачих снимката в google drive. Ето линк https://drive.google.com/open?id=1tsh-6nqBj0LoxVHoPRcA1UGa6agBuWI5 А относно проблемът с градиента, не знам къде е логиката, обаче като го запазих така и отворих програмата отново вече е черно - бял, както трябва да бъде.

    Диана:

    https://drive.google.com/open?id=1tsh-6nqBj0LoxVHoPRcA1UGa6agBuWI5

  • Ивайло Искренов:

    Би трябвало ако кликнеш в селекцията да се запълни, но ако не се получава - докато ти е активна селекцията, направи background color-a черен (както на показаното изображение) и натисни Ctrl+Backspace. Тази команда ще запълни селекцията с черно.

    Зорница Тошева:

    Мерси за отговора но май косата не я направих много добре Някакъв съвет може ли да ми дадете кое не правя като хората :)

    Ивайло Искренов:

    :) Всичко си е като хората - няма правила за творческия израз :) Като съвет мога да кажа, че при правенето на прехода между изображения в такъв тип работа с колаж, границата между тях е важна и почти винаги е хубаво да е максималко плавна и постоянна - може да се постигне с малко по-широка мека четка при правенето на маската. Другото нещо, с което трябва да се внимава са манипулациите около човешките фигури и най-вече лицата - ако там има "нещо нередно" - стречване, грешен мащаб и др, несъзнателно се насочва вниманието на там и се усеща ако има нещо, което не е както трябва, независмо дали този, който наблюдава е съвсем наясно, какво е погрешно или е просто усещане. Другото нещо за което можем да мислим докато правим изображението е "кой е главният герой в картинката" ... в твоя случай мисля, че е косата, заради контраста с лицето и фона и централната и позиция в полето на изобразяване. За "главните герой" винаги трябва да се опитваме да изглеждат най-добре и да са разработени на най-високо ниво спрямо другите обекти. Влагането на малко повече усилия там винаги се отплаща. Иииии последното, но не по важност е композицията - в твоят случай мисля че ако кропнеш малко от ляво и дясно ще е по добре. Ще се намали негативното пространство около центъра на вниманието. Това са по-скоро общи съвети, който може да се прилагат и в други изображения ... не е необходимо да корегираш нищо тук - супер си е, просто давам малко храна за размисъл за следващите проекти :) Успех :)

    Зорница Тошева:

    Мерси много за отговора :)