След като вече сме изчислили камерата,
можем да преминем към използването изчислената информация.
Ще избира камера "3d camera tracker"
от ефект контролите, за да виждаме точките.
И сега ще видим какво ни предоставя
този мерник, който се появява.
Ще се приближа малко, за да се вижда по-добре.
Мерникът ни показва дадена точка
в пространството където се намираме с мишката.
и също така виждаме и един бял триъгълник.
Това означава, че ние можем да направим обект
в тази точка, където е мерника.
"after effects" ще ползва информацията от тези три точки.
Ако кликна и задържа мишката,
и после още веднъж кликна и задържа,
ще мога да преместя мерника на
по-прецизно място.
Като отново ще се използва информацията
от тези три точки.
Ако натисна десен бутон
ще видим, че излиза едно меню с различни опции.
Тук основното е, че можем да създадем текст и камера.
Можем да създадем текстов слой,
който ще бъде в пространството.
Също така може да създадем "solid layer".
Има опция и за камера и "null layer".
В последствие ще видим какво прави този "null layer".
Имаме и няколко допълнителни опции, като
"shadow catcher", който ще разгледаме в бъдещи уроци.
Вече могат да се създадат три текстови и три "solid" слоя,
това означава, че ще се създадат три слоя от тези три точки.
Може да създадем да бъде и "grounde plane" тази точка.
Също така може да изтрием и точките, които са селектирани.
Как да изберем тази точка?
Нека да я изберем с мерника.
Натискам с десен бутон и
ще избера "create solid and camera".
В момента, в който избера тази опция
"after еffect", автоматично създаде "3D" камера.
И също така създаде "solid layer", който се намира на място.
За момента няма да разглеждаме много подробно "3d" слоевете,
защото ще имаме отделни уроци специално за тях.
Основната идея е, че този слой с тази отметка
е отбелязан да бъде в "3d" пространството.
И за това е по този начин
изкривен преспективно.
И по-този начин камерата го вижда.
Ако избера видео слоя,
ще видим, че този слой стои точно в пространството
точко, както беше отблелязан този мерник.
И нека да преместим времето.
Ще видим, че слоя стои доста добре на мястото си.
И ако отворим камерата ще видим, че тя има
много ключове.
Това са ключовете от алгоритъма на "3d camera tracker",
където е изчислено движението на камерата.
Нека да създадем само камера и да си наместим обектите
без да се съобразяваме с точките.
Първо ще избера тези два слоя и ще ги изтрия.
Може да създадем камерата от този бутон "create camera".
И така пак ще имаме камерата, като движение.
Естествено по-прецизно и по-добре е да
избираме конкретна точка.
Тази точка може да не е на същото място,
където искаме да поставим даден обект.
Но е хубаво да ги ползваме, защото
те са ни референциите, по които камерата е изчислена.
Сега вече, като имаме камерата и избера
примерно тази точка,
като натисна десен бутон се вижда, че
има опцията, само да създадем различни типове слоеве,
но няма опция за камера, защото
"after effects" знае, че вече има създадена камера.
Сега ще избера да създадем текстов слой.
И виждате как той легна на земята.
Той отново е "3d" слой.
Сега ще отворя "transform" опцийте на слоя.
И мога да го завъртя.
Сега имаме повече опции, когато сме избрали слоя да бъде "3d".
сме избрали слоя да бъде "3d".
И ще го завъртя по х,
за да го изправя.
И виждаме как текста стои на мястото си.
"after effects" сега изчислява по-бавно всеки фрейм и
за да можем да видим анимацията в движение
ще използваме "preview" панела.
И ще използваме по-точно "ram preview".
Какво прави "ram preview"?
Всички тези бутони със същите, като на "player".
Имаме "Play" бутон за възпроизвеждане,
имаме да преместим по един фрейм напред и назад.
Може да видим първият и последният фрейм,
да изберем дали да има аудио или не
и дали да се повтаря непрекъснато видеото.
От тук може да настроим различни видове изгледи.
И какви са ни опциите?
Може да изберем "frame rate",
който по подразбиране е 25,
защото такъв е каданса на самата композиция.
Ако нямаме достатъчно "ram",
може да изберем да пропуска всеки
първи, втори или пети фрейм.
Тогава движението ще е по-насечено.
Но все пак бихме могли да придобием представа за анимацията.
И отново зависи от това колко "ram" имате на компютъра.
Имаме опция да изберем какво да е качеството на изгледа.
Може да бъде пълно качество,
автоматично или да зададете ръчно качеството.
Дали да бъде половинка, 1/3 или 1/4.
Или да си напишете ръчно стойности за резолюцията.
Имаме и другите две опции за "preview" във "full screen".
И опция да изберем кога да започне преизчислението,
дали да е от началото или от конкретен момент.
За момента няма да променяме нищо по тези настройки.
Само ще натиснем този бутон, който ще започне
да прави "ram preview".
Той първо ще мине и ще запази
информация от картинката в паметта на компютъра.
И след това ще ги възпроизведе плавно.
И виждате как постепенно се зарежда анимацията.
И ако кликна още веднъж, "after effects" ще
възпроизведе до сега каквото е записал.
Ето до тази зона.
В "Info" панела пише, че се възпроизвежда 46 фрейма от 200.
Виждате, че текста стои на място,
което камерата е изчислила.
Мога да го спра с клавиша "space".
Също така един бърз клавиш за пускане на "ram preview"
e нулата на "numpad".
На повечето клавиатури е един широк бутон
от дясно на стелките.
Ако го натиснем ще започне да изчислява "ram preview".
И ако го натиснем още веднъж ще го пусне.
В този урок
Създаване на камера и слой в пространството от "3d camera track"- a. Използване на "Ram preview" за преглед на анимацията в реално време.
Тест за преминаване към следващия урок
672
Какво трябва да направим за да добавим камерата, която е изчислена от "3d camera tracker" в After Effects, в композицията ?
Да копираме ефекта и да го "Paste"- нем в композицията 2061
Да натиснем бутона "Create Camera" от "3d camera tracker" 2062
Да натиснем десен бутон в "Composition view" и да изберем опцията "Create Solid Layer" 2063
Въпроси и отговори