Изрязване на заснет материал по зелено.Използване на ефекта "Key light"

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Сега ще добавя "keylight" ефекта върху слоя.
От менюто "effects" избираме "keying" и "keylight".
Както виждате той има доста опции.
Първо ще трябва да изберем цвета, който искаме да изрежем.
"screen color" опцията ни позволява чрез пипетката да изберем зеленото.
Както виждате зеленото изчезна.
Изряза се доста качествено.
От този бутон ще погледнем "alpha" канала.
Виждаме, че е изрязано доста добре в тази зона.
И сянката е изрязана добре.
Но в тази зона може да изрежем по-добре.
Ще направим допълнителни корекции по ефекта.
Ще го върна на "rgb".
И ще кликна върху тази опция.
По този начин виждаме прозрачността на слоя в "after effects".
Другият вариант е да добавим нов слой.
Нека да е "solid" и да изберем цвят.
Като го сложим отдолу ще виждаме цвета и, че в тази зона не е достатъчно добре изрязан.
За да настроим да е по-качествено изрязването, ще променим някои от параметрите в "keylight" ефекта.
Нека първо да се запознаем с някои от основните параметри.
Тук имаме опцията "view".
Тя ни покза доста неща.
Едното е да видим финалният резултат.
Може да виждаме междинен резултат, когато все още не е подтиснато зеленото.
Малко по-късно ще разберете какво означава това.
Също така имаме различни статуси.
Имаме "screenmates" и още много други.
Имаме "source", което е изначалният материал, който изрязваме.
Тоест без ефекта.
За момента ще го оставиме на "final result".
Имаме опцията "screen сolor", чрез която избираме цвета, по който изрязваме.
В нашия случаи е човек, но може да бъде и нещо друго.
Ако усилим "screen gain", ще започна все повече и повече да изрязвам от "alpha", от зеленото.
Тоест, алгоритъма да взима от зелената част, от цвета, който сме избрали.
"screen balance" е баланса мужду наситеността.
Ако го намаля става доста по-прозрачно цялото изображение.
Ще го върна на старите настройки.
Ако сте променили някои параметър и не знаете как да го върнете, трябда да кликнете с десен бутон върху параметъра и да изберете "reset".
Така връщаме първоначалните настройки.
Но в нашия случай леко ще усиля "screen gain".
Но съвсем леко.
И ще превкюча на "alpha" канала, за да мога да виждам какво правя.
След това имаме "despill bias" и "alpha bias".
Какво ни показват те? Те се ползват в случай, в който имаме доста големи полупрозрачности, които трябва да се изрежат.
В тези полупрозрачности ще остане даден цвят.
И тогава е хубаво да се използва "despill bias", за да стане по-коректно изрязването.
На пример, на коса или някакви полупрозрачни материи, които да прозират към зеленото.
В случая към зеленото, но може да бъде и към синьо.
"screen prе-blur" действа, като размазва картината, преди да приложи алгоритъма за изрязване.
Но ние ще го върнем на 0.
Имаме "screenmates", който ни позволява да контролираме получената прозрачност или полученият "alpha" канал.
Доста е полезно да се ползва всички тези параметри.
Какво правят те ? "clip black" e нещо като "levels".
Той започна да реже от тъмните зони.
"clip light" ще започнe да реже от белите, така че ще може да подсилим да нямаме полупрозрачности на места където не трябва да имаме.
Както виждате в самота момиче има зони, които трябва да си останат плътно бели, за да знаем, че сме изрязали добре.
Това се получава с "clip white".
С него връщаме малко повече от самата картина.
А с "clip black" доизрязваме прозрачността.
"clip rollback" е настройка, която връща част от картината.
Тоест изрязването по ръбовете.
Нека да го върнем на стандартната му настройка.
Имаме "screen shring grow", което ни позволява да прибираме навътре "alpha" канала и съответно да го увеличаваме в бялата му зона.
За момента ще го върна.
"screen softness", омекотява ръбовете, когато имаме нужда от малко омекотяване.
"despot black" e в тъмните зони.
Нека да се върнем на "alpha".
В тъмните зони маха петънца.
Както виждате в тъмната част се получава, като стилизиране и ефект.
Това е когато имаме леки точки.
Те могат да се размият по този начин.
И съответно също нещо прави и в бялата зона.
Но това е в много конкретни случай.
Следващото много важно нещо е "edge color correction".
Или това е корекция на цвета по ръбовете.
В случая няма да имаме нужда от такъв тип корекция, защото не виждам да остава зелено по самото момиче.
Но когато имаме нужда и по ръбовете ни остане част от цвета на "green screen" или на "blue screen", можем да коригираме ръбовете.
Ето ще се приближа малко повече до ръба.
Ще усиля наситеността, за да видите каква е корекцията.
Нека да го върна.
Виждате как отиде в другата крайност.
В случаят няма да ни трябват такива силни стойности.
И всичките тези опции са за наситеност и контраст на ръба.
Дори леко може да го изсветлим.
Не знам дали хубаво се вижда, но по ръба леко изсветлява.
Това е в случаите, в които имаме нужда от някаква корекция по краищата на изрязания материал.
Също така имаме възможност да коригираме самият "foreground" или, това което изрязваме.
Имаме и "color suppression" опции.
Но трябва да включим опцията "enable color correction".
Вече може да правим корекции върху цялата картина, която изрязваме, без нуждата да слагаме допълнителни ефекти за цветни корекции.
"color suppression" ни дава възможността да подтиснем определен цвят.
На пример "green", ако имаме зелено.
И да изберем силата на подтискане на зеленото.
В нашия случай ние нямаме по никакъв начин зелено, което да се е върнало към момичето от зеления екран.
За това няма нужда да използваме тази корекция.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Откъде в ефекта “Keylight” задаваме основния цвят, който искаме да изрежем?
От “Screen Gain”
От „Despill Bias”
От “Screen Colour”

Въпроси и отговори

  • Anton:

    пипетата

    Blagoy:

    Здравейте, по принцип се активира като се кликне върху нея, не съм под мак, но това, което намирам като информация е, че е възможно да трябва да се поднови драйвъра на видеокартата, ако има някакъв проблем със самата пипетка.

  • Как да replace-na обект на зелено?

    Иван Андонов:

    Здравейте! Искам да попитам има ли replace опция за обекти на зелено. Като в този случай: https://pixabay.com/en/videos/footage-clip-green-screen-chest-13498/. Ако го изрежа, както е показано в урока, се вижда слоя под него, но без да се променя спрямо ъгъла на изгледа. Идеята е да сложа нещо на дъното на сандъка и то да се вижда реалистично спрямо движението на камерата. Как да го направя?