Прилагане на ефекта "Shatter"- част 3.Финализиране на анимацията на ефекта.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като вече знаем диапазона на "shatter treshold" мога да взема този ключ и да го преместя в началото и в края.
Защото другите ключове не ни трябват.
Така ги застъпваме.
И може да видим как изглежда ефекта.
По някаква причина момичето се е изместило надолу.
За да проверим какво се е случило, ще проверя дали не е от ефекта.
Нека да изключа ефекта.
И виждаме, че това изместване е получено от ефекта.
Това се получава, защото ние копирахме от един размер на слоя в друг размер.
И съответно някои параметри не са на правилната си позиция.
Какво означава това? Този проблем идва от "camera position" параметрите.
Защото ефекта създава "3D" обекти в пространството.
Има настройки на камерата, които виждат тези ефекти.
Нека кликна на позицията на камерата в тази горна част, защото там преди това е била в по-малкия слой.
В момента, тя, трябва да бъде в центъра.
Като я преместа в центъра, виждате как се донамести слоят с момичето.
Това може да се види и от "wireframe".
Виждаме как има черни дупки.
Това означава, че камерата вижда по в страни от информацията, която носи слоят със себе си.
За да не трябва да го настройваме на ръка.
Ще изберем този параметър.
Кликваме с десен бутон върху него.
И изибраме опцията "reset".
Това се центрира автоматично и вече в горната и в долната част виждаме ефектите на изчезване.
Това, което се получава е, че наново ще трябва да настроим "shatter treshold".
Ще го сложим на 100 процента в долната му част.
А в горната ще го променим някъде към 50%.
Как може да го направим? Може да кликнем два пъти върху ключа.
От предишният урок знаем, че е на 38%.
Нека да го сложим на 50%.
Нека го променим на 70%.
Така ще видим откъде ще започне.
Ще върнем малко по-назад.
Нека да е на 65%.
Така е по-добре.
Ще намалим леко и радиуса, за да не трябва "after effects" да изчислява парчета накъде отиват.
Нека да е 0,60.
Дори 0.
50 ще е достатъчно.
И вече имаме това изчезване.
Ще се върна на "render".
И вече имаме изчезването на момичето.
Частиците си отиват нагоре, което означава, че в "3D" композицията ще имаме цялата информация, която носи по височината си композицията.
Ще направя "ram preview".
За момента е достатъчно.
Виждаме как тези частици се разграждат нагоре.
Ще направим, така че това разграждане да се случва малко по-късно.
Ще го направиме да бъде от 75 фрейм.
И ще изместя ключовете на анимираната стойност на "shatter treshold".
Как ще стане това? Ще избера слоя и ще натисна бутона "u", за да ми се отвори параметъра, който е анимиран.
Ще избере ключовете и ще ги преместя напред във времето.
Така знам, че този ключ ми показва началото на ефекта.
Сега имаме ефекта, който започва от 75 фрейм.