Създаване на анимация за билборд - а.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като билборда вече е поставен на мястото му можем да преминем към създаването на графичните елементи, които искаме да сложим в анимацията.
Ще изтрия тези два слоя, защото те ни трябваха само да настроим позицията на билборда.
Ще ги изтрия и ще добавя нов слой.
Слоя ще е със син цвят и върху него ще поставя една пулсираща звезда.
Как ще направим звездата? Ще задържа мишката върху бутона за създаване на правоъгълник и ще избера "star tool".
С този инструмент ще направя звезда.
Ако задържа клавиша "shift" звездата няма да се върти, а само ще се уголемява и намалява.
Ще пусна опцията "title/action safe", защото освен рамките, които ни помагат да виждаме къде са зоните, в които поставяме някой елементи Също така имаме и средата.
Ще направя звездата бяла и както виждате този инструмент автоматично направи "shape layer", който има "polystar 1".
И ще отворя опцията "fill", за да променя цвета, с който е запълнена звездата.
Ще изключа да не виждаме пътищата.
Сега искам да направя звездата да пулсира.
Това означава, че ще анимирам големината на слоя.
Ще направя един ключ.
И ще отида на 15 фрейм.
И по този начин получихме уголемяването на звездата.
За да се повтаря ще копирам ключовете и ще ги селектирам.
Ще отида в менюто "edit" и ще избера "copy".
Ще преместя курсора на 30 фрейм и и ако избера опцията "paste" ще копирам същите два ключа, но както виждате те се копираха на това място, защото когато копираме няколко ключа в момента на тяхното поставяне първият ключ се поставя там където се намира курсора на времето.
Съответно получаваме този ефект.
Отново ще избера всички ключове и ще ги копирам.
Ще отида на 60 фрейм и ще поставя копията.
Не ми достига малко до края за това ще оразмеря всички ключове.
Как може да се направи това нещо? Ако избера всички ключове и задържа клавиша "alt" и кликна върху най-последния ключ и след това го преместя, тогава всички ключове се местят пропорционално на последния.
По този начин ще запазим еднакъв интервала между ключовете.
Без да трябва да ги наместваме на ръка.
Вече имаме пулсиращата звезда.
Сега ще променя вида на ключовете.
Нека да го направя по следния начин.
От менюто "animation" избирам "keyframe assistant" и ще избера "easy ease".
Клавишната комбинация за "easy ease" е клавиша "f9".
Така звездата пулсира по-хубаво.
Изглежда по-естествено.
Сега ще добавим още един слой.
Този слой ще е "solid".
Ще го наместя да бъде под звездата.
И ще му добавя маска с "elipse tool".
Ще натисна два пъти върху него.
Така ще опре до крайщата маската.
И ще избера опцията "Invert".
И добавяме още един слой.
Отново ще бъде "solid layer".
И ще направя още една подобна корекция, за да потъмня още малко ръбовете на билборда.
С "mask epansion" ще го избутам към края.
Сега ще дублирам този слой.
Как се дублира слой? От менюто "edit", трябва да изберем опцията "duplicate".
При натискане се дублира слоя.
Ще оставим да се вижда долния слой.
И ще скрия всички останали.
Ще използваме опцията "solo".
Това е ето тази точка тук.
В момента, в който кликна ще покаже само слоят, който е отбелязан да бъде "solo".
Ще го отворя и ще променя цвета да бъде почти черно.
Нека да направим "solo" да бъде и долният слой.
На този слой ще добавя ефект за размазване на слоя.
Има няколко варианта за това, но ще използавм опцията "fast blur".
"fast blur" няма много опции.
Едната е "blurriness" и тя размазва слоя.
Другата опция е да изберем дали размазването да бъде по хоризонтала или само по вертикала.
Ето по този начин се получи лека сянка.
Ще изключа всички слоеве.
И на долния слой, където е сянката ще намаля малко плътността, като го намаля.
Тъй като звездата се движи ще и пусна "motion blur".
Това ще го направя чрез тези две отметки.
За да го видя ще избера тази отметка и както виждате при движение звездата се размазва.
Така изглежда малко по приятно за окото.
Нека да приемем, че пулсирането на звездата ни устройва.
Ще отида в композицията и ще видим пулсиращата звезда в билборда.
След това ще интегримаме анимацията в околната средата и в последствие ще сложим цялостна корекция отгоре.

Въпроси и отговори