Сега ще се запознаем с някои от допълнителните ефекти в "after effects".
Ще видим как може да създадем фон.
Първо ще изтрия тези ефекти.
Нека да скрием това.
Нека сега да направим малко по-дълъг слоя.
Тъй като е плътен слой, аз мога да си позволявам да го разтеглям без да
имам нуждата да използвам "strech" опцията.
Първото нещо, което ще добавя е "fractal noise".
Но нека в този случай да използваме "Turbulent Noice".
Това са различни шумове, които можем да контролираме.
Много на бързо ще преминем през опциите.
Нека да заредим "Fractal Noise".
Това са различни алгоритми,
които ни позволяват различни опции.
Като контраст, различни видове шумове,
които се създават и съответно може да ги анимираме.
Ако анимираме този параметър еволюция.
"Turbulent Noise" не е много по-различен.
Той също има близки настройки до "Fractal Noise".
Ефекта, който може да постигнем с единият и с другият леко се различават.
Нека да изтрия "Fractal Noise" и в този случай ще използва "Turbulent Noise".
Най-добрият вариант, който може да направите е да
разгледате всички ефекти в "After Effect".
За да се запознаете, кой какво може да
ви даде, като възможности.
И всичко ще зависи от вас, как и какво
искате да постигнете.
И по какъв начин решите да ги комбинирате.
Във "Fratal Type" има различни видове
фрактални видове шум.
Различни видове шум, които се получават.
Нека да изберем "Turbulent Smooth".
В повечето случаи имаме опция да изберем какъв е видът на допълнителният шум.
Дали да се образува от блокове, дали не,
дали да е по-мек.
Или пък още по-мек - "Spline".
Може да използва опцията "Invert", за да обърнем черното и бялото.
Тук имаме стандартни контроли за
контролиране на изображението.
Като контраст и "brightness".
"Overflow" е опцията да имаме стойности над бяло.
В този случай нас не ни интересува, защото проектът ни е 8 битов.
Няма да преминавам в
сложни обяснения за разликата между 16 и 32 битови.
Може да направи допълнителен урок, в който да
обхване разликата между 8, 16 и 32 битови проекти.
"Transform" ни позволява въртим.
Съответно да правим по-голям или по-малък шумът.
Можем и да го преместим, ако сме си харесали някоя конкретна част от него.
"Complexity" е сложността.
Ако намаля стойността на "Complexity", детайлите от шума изглеждат доста по-размити.
В "sub setting" има различни опции на самият алгоритъм.
Това са от дребните детайли.
Колко да влияят и колко да са големи.
Виждате, че се получава, като втори слой отгоре.
Този слой може да се контролира.
Имаме и еволюцията, която всъщност ни помага
да раздвижим този шум.
По някакъв начин да еволюира.
Тук имаме няколко опции за еволюцията.
Един вид турбулентен фактор.
Може да експериментирате с тези стойности, докато нещо ви хареса.
Имаме и опцията "Opacity", която е преливането на този ефект към основният слой.
И естествено "blending mode", който
ни позволява да добавим по друг начин
да добавим самият ефект, който имаме.
В този случай мога да го оставя на "normal".
Това което може да направим е да усилим "brightness".
И сега ще добавим анимация на еволюцията.
Ще сложа 0 и ще натисна хронометъра.
И ако натисна "U" ще видим, че вече имаме ключ на еволюцията.
И може да отидем на 250-тия фрейм.
И да изберем, че искаме да направи за 250 фрейма
2 пълни завъртания на еволюцията.
Това което се получи е ето тази анимация.
След това можем да добавим още няколко ефекта през, които ще преминем.
За да се запознаем и с тях и ще видим какъв фон ще се получи.
Тест за преминаване към следващия урок
748
С кой ефект можем да създадем различни видове "шум" ?
Turbulent Noise. 2314
Roughen Edges. 2315
Radial Fast Blur. 2316