Създаване на 3D камера и нейните опции

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
След като вече направихме слоевете да бъдат "3d" е време да добавим и камера.
Ще отида в менюто "layer" и ще избера "camera".
Отваря се този прозорец, в който имаме няколко опции, за да настроим камерата.
Първата опция е да изберем дали камерата да бъде "One-node camera" или "two-node camera".
Какво означава това? Ако е "One-node camera" ще бъде само камера, но няма да има точка към, която да се стреми да гледа.
Ако е "two-node camera" ще имаме камерата от една страна и ще има една точка, в която ако местим точката ще променяме къде да гледа камерата.
За момента ще избера да бъде "two-node camera".
От тук имаме опция да променим името.
От тук може да променяме различни параметри, като "fim size", чрез него определяме колко да е приближена камерата.
Както виждате опцията "zoom" е свързана с "angel view".
Това е ъгълът на зрителното поле.
Колкото е по-голям ъгълът, тогава камерата ще вижда много повече.
Нека да го оставим на 50 милиметра.
От тук може да включим опцията "depth of field".
Това дава възможност да фокусираме с камерата.
За момента ще я оставят да не е пусната, защото ние в последствие ще можем да я активираме.
От тези параметри определяме в какви единици да работим.
Дали да е в пиксели или в милиметри.
И по какъв начин да мери размера на филма, който ще се записва.
Тези параметри мога да се променят и в последствие.
Първоначално е най-важно да зададем типа на камерата.
Оставяме камерата да е "two-node camera".
Ще натисна "ок".
Както виждате камерата се появи като нов слой.
Няма значение тя къде ще бъде в композициите като позиция.
И ако се завъртя ще видим как камерата гледа към тези три слоя.
За да видиждаме какво вижда точно камерата трябва да изберем опцията "active camera".
Или в случая "камера 1", защото имаме само една камера.
Така че ще виждаме една и съща гледна точка.
Ако отворя параметрите на тази трансформация ще видим, че имаме позиция, която се премества, но тя през цялото време време ще гледа към тази точка "point of interest".
И чрез нея камерата може да се оглежда.
Може да използваме и "rotation" параметрите.
Но на този етап няма да ги разглеждаме.
Други опции за камерата имаме в "camera options".
Ще ги скрия тези.
Тук съм много от опциите, които видяхме по-рано, но имаме и няколко допълнителни настройки.
Едната опция е "zoom" опцията.
Тази опция ни позволява да се приближаваме или отдалечаваме без да променяме позицията на камерата.
Това е същото и като използваме варио обектив.
Ако пуснем "depth of field" това ще включи възможността за фокусиране или по-скоро ще видиме дефокус на местата, които са извън точката за фокусиране.
Как се определя точката за фокусиране? Виждаме ето този параметър "focus distance".
Той в момента е в пиксели и той ми показва къде ще фокусира в пространството.
В случая може да усилим малко "aperture", което е силата на на размазване.
И ако променим "focus distance" ще видим как можем да фокусираме, само върху колата, а предният и задния план ще се размажат.
Нека за момента да изключа "depth of field".
Имаме и няколко други опции, които са част от настройването на "depth of field".
Имаме опциа да усилваме или намаляваме "blur" опцията.
Имаме опция да избираме какъв да е видът на дефокусиране.
Дали начинът на дефокусиране на елементите да бъде "fast rectangle" или "octagon", който е малко по-бавен, но по-качествен.
Всичко зовиси от желанията ни и как искаме да изглежда в картината.
От тук може да настроим ирис, който имитира блендата на фотоапарата.
"highlight gain" и "threshlod" са също част от дефокуса.
Те ни позволяват да пресъздадем ефекта "bokeh".
"bokeh" е когато имаме много светли точки в картината.
В случая ние ще изберем да са по тъмни.
Това става чрез "threshlod".
Хубаво е да се промени на "iris shape", защото при "fast rectangle" няма как да се използва тази опция.
Чрез "threshlod" ние избираме спрямо коя сила на цвета можем да подсилим ефекта, да си подсилим ефекта.
и се получават тези проблясвания.
Все едно имаме ефекта "bokeh".
Ще го сложа на 255.
"gain" ще со сложа на 0.
И за момента ще изключа дефокуса.
Това са опциите на камерата.
В следващото видео ще видим как може да я анимираме, за да получим кратко клипче от фотографията с усещането за пространство на различните елементи в картината.

Тест за преминаване към следващия урок

 
3д камера се създава в АЕ като:
Нов слой от менюто “Layer”
Като просто сменим гледната точка от “Composition view”>”3D View popup”
От менюто „Animation”