Използване на Depth of field опцията на камерата в After Effects.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За да добавиме дефокусирането на предния и задния план.
Отиваме в "car night" композицията.
Ще отворим опциите на камерата.
И ще пуснем "depth of field".
Получаваме размазване.
Може да го подсилим, като използваме "blur level".
Или с "aperture".
Също така е важно да анимираме и "focus distance".
Понеже ние анимираме камерата, спрямо слоевете, които сме създали в "3D" пространството.
Което означава, че ако искаме да фокусираме, само върху колата, ще трябва да анимираме и разстоянието, на което да фокусира самата камера.
Ще избера на "focus distance" хронометъра.
За да можем да започнем да анимираме този параметър.
И ще настроя фокуса, така че да бъде върху колата.
След като сме го настроили, можем да намалим леко дефокуса.
Все пак да не бъде прекалено силен.
Нека го сложим на 500, за да видим как ще изглежда.
Дори може и на 300 да го оставим.
И леко ще го анимираме.
Ако отидем на 100-ния фрейм, виждаме как фокуса се е изместил по-назад.
За това ще анимирам фокус дистанцията.
Но както виждате постоянно се променя качеството на картинката.
И така е много трудно може да настроим фокуса.
За целта ще изберем ето тази опция- "fast previews".
И ще махна "adaptive resolution".
Ще изберем "off" и ще виждаме финалното качество.
По този начин, като променям позицията на фокуса, дори и малко по-бавно да става това.
Ще успеем да видим, дали успяваме да фокусираме колата.
Така ми изглежда доста прилично.
Виждаме под ъгъл, самата равнина на колата, и както виждате в тази зона имаме много повече фокус.
Докато в тази зона постепенно изчезва, което предава допълнително приятно усещане за дефокусирането на изображението.
Ще изберем дефокусът да бъде пентагон.
Ето може да видите имаме малки петоъгълници.
Можем да засилим силата.
Примерно на 500.
Може да си позволим леко да използваме този "highlight".
Ще го сложа на 50 и ще намаля тази стойност на 180.
Виждате как стават по-видими.
По този начин изглежда малко по-приятно за окото.
Ако използваме не "fast rectangle", а някой от тези опции.
Доста по-бавно ще изчислява "after effects" дефокуса.
Но пък ще получим и малко по-качествено избражение.
Ако се върнем в началото, можем съвсем спокойно вече да заредим новата композиция с корекциите по нея.
И да я пуснем да се рендерира.

Тест за преминаване към следващия урок

 
С кой параметър на камерата, можем да включим възможността за дефокус в картината?
Depth of field
Focus Distance
Zoom

Въпроси и отговори