Създаване на 3D слоеве в After Effects и навигиране в 3D Пространството на програмата.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За да направим един слой в "after effects" да бъде "3D", трябва да изберем ето тази отметка в опциите на слоя.
Ако случайно тези опции ги нямате, трябва да натиснете този бутон най-долу в ляво, който ще ги покаже.
Какво става, когато изберем един слой да бъде "3D".
Нека преди това да отворя някоя от опциите на слоя.
За да виждаме трансформацията и другите параметри.
В момента, в който кликнете на квадратчето, което е под куба.
Слоят не се променя по някакъв начин, но, това което ще забележите е, че първо се появят тези три оси макар, че едната гледа точно към камерата към нас.
И другата разлика, е че някой от параметрите стават три които ги променят.
Какво означава това? Имаме и позицията и "scale", дори.
Имаме три параметъра за оразмеряване.
Също така имаме и за въртенето.
Имаме и за ориентация и за въртене имаме три параметъра.
Какво се случва в "after еffect"? За да може да го видим по-добре, ще избера и другите два слоя, да станат "3D" слоеве.
И както виждате за момента нищо не се промени по картината.
За да видим каква е разликата ще дойда в "composition view" и ще избера "active camera".
Това меню, което пада.
И ще видите, че имаме няколко опции.
Едната група от опции са: "front, left, back, right, button".
Това са различните гледни точки, с които може да оглеждаме "3D" пространство в "after еffect".
А другото е, че може да имаме специфични "view", които да ползваме.
Нека да дойда първо в "top view".
И това, което ще видите в момента е просто една линия.
Това представляват трите слоя в композицията, погледнати отгоре.
Защо така изглеждат? Ако отворя позицията на всеки един от тези слоеве, за да ги виждаме по-добре, ще избера слоя.
За да отворя параметъра само за позицията на слоя.
Се натиска бутона "p".
Ще избера и другият и отново ще натисна бутона "p".
Както виждате позициите са им напълно идентични, като стойности.
Като последната стойност на всяка една от позициите е нула.
Това е стойността на позицията на слоя в дълбочина, спрямо камерата.
Макар, че ние в момента нямаме камера.
В "after еffect" има така наречената "active camera".
Като я избера, виждам композицията, която произвеждаме като визия.
Ще се върна отново в "top view".
Ще се дръпна леко назад.
И ако взема "front" слоя.
И променя само този параметър.
Ще видите как той се премества по "z" оста.
Ето тази синя стрелкичка.
И се премества напред и назад.
По този начин аз го премествам в дълбочина, спрямо камерата.
Ако взема "background" слоя.
И увеличи тази стойност, аз го бутам по-навътре или по-назад от камерата.
За да видите ефекта.
Ще избера "active camera" и ще видите, че композицията леко се е променила.
Какво означава това? Нека отново да променя тези параметри.
Ще избера "front" слоя и ако места назад, ще видите, как той се приближава по-близо до камерата.
Ако много назад го бутна той вече преминава зад този слой.
Независимо, че са подредени първи, втори и трети, те са в "3D" пространството, и "after effect" взимат предвид, това и съответно ще виждаме първо, по-близкият слой до нас.
Нека да го видим.
Това е ето този слой, независимо, че той е най-отдолу в подредбата на композицията.
Нека да го върна този "front" слой най-отпред, за да мога да го селектирам.
Ще отида с мишката върху синия курсор.
Извинявам се.
Първо, трябва да изберем "selection tool".
И със стрелката ще го преместя напред.
Ако изберем "customs view 1".
Ще видите подредбата на слоевете в пространството.
За да може да навигираме в самото "3D" пространство, трябва да използваме не само ръчичката и "scroll" бутона, защото така, само местим в "2D" пространството на композицията.
Но, за да огледаме слоевете къде се намират, трябва да използваме ето тези инструменти.
В случая е избрана камерата "unified camera tool".
Но може да използваме "orbit camera tool", "track xy camera tool", което означава, ако го избера, както виждате екрана си остава, но аз местя камерата през, която виждаме 3D пространството.
Нека избера "track z camera tool".
Това е нещо, като приближаване и отдалечаване на камерата в "3D" пространството.
Мога да избера "orbit camera tool", което ще ни позволи да се завъртим около трите слоя, които сме поставили в пространството.
Виждате, как са подредени един пред друг.
В реално, триизмерно пространство, което ще ни помогне в последствие да анимираме една камера.
И по този начин ще постигнем някакъв ефект дълбочина и ще може да използваме и някои ефектите, които "3D" камерата в "after effects" ни предлага.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Последователността на слоевете в композицията, не е от значение, когато те са 3д ?
Да, тогава АЕ взима предвид тяхната позиция в пространството
Не, въпреки всичко, по-горен слой ще се вижда над по-долен