Прилагане на ефекта "Shatter"- част 1.Използване на опцията "Gradient"

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Запознахме се с основните параметри на "shutter" ефекта.
Вече можем да преминем към неговото настройване.
За да постигнем ефект на дезинтегриране на момичето.
Ще го изтрия за момента този "Shatter" ефект от предишният урок.
И ще сложа нов.
За да бъдем със стандартните му настройки.
Започваме да ги настройваме.
Това, което искаме от ефекта е да дезинтегрираме момичето на частици, които да се отвеят по някакъв начин с енергия нагоре.
И да излезнат извън кадър.
За целта какво ще направим.
Нека да сменим на "warframe", за да виждаме първо парчетата.
Като сме на "wireframe" доста по-бързо може да виждаме поведението на "Shatter" ефекта.
Нека да изберем форма, може да са ромбове, квадрати, триъгълници.
Спираме се на триъгълници.
Ще усиля повтарянето, за да изглеждат по дребни като частици и ще им намаля дебелината.
Ще използваме е една друга опция да контролираме самото счупване.
А именно чрез градиент, тоест преливка.
Сега ще видите по какъв начин.
Ще направя нов слой, който ще е "solid".
Избирам "ок".
И ще му сложа ефекта "GradientRamp", който създава преливане от един цвят към друг в слоя.
Идеята е, че искам да накарам частиците да се счупят отгоре надолу, последователно.
И това няма да го направя чрез "Force" настройките на "shutter" ефекта.
А ще използваме градиент опцията.
Нека първо да се върнем в слоя с градиента.
Така сме добре за момента и сме доволни.
Сега ще прекомпозирам този слой самостоятелно.
За да може после "shutter" ефекта да видим градиента, а не само слоя.
Ще избера от менюто "layer" - "Pre-compose".
Ще напиша "Gradient".
И ще избера опцията "move all attributes into the new composition".
Защото искам градиент ефекта да се премести заедно с ефекта в новата композиция.
С "miniflowchart" ще се върна на композицията с момичето.
Мога да го скрия най-отдолу този градиент.
Не е важно да го виждаме.
Въпросът е да може "shutter" ефекта да го вижда, тоест да бъде в композицията.
От "gradient" ще избера "gradient layer".
И ще избера от падащото меню прекомпозираният слой, който се казва "gradient".
Какво прави тази опция? Тя ни позволява чрез тези проценти, тоест от черно към бяло да активираме парчетата.
И да им кажем, че те са вече счупени и съответно, като са счупени ще започнат да им влияят различните сили.
С които контролираме тяхното поведение.
Какво означава това? Ще анимиран "Shatter Threshold".
Ще го намирам до 50-тия фрейм.
И както виждате в момента се активират самите частици от бяло към черно.
Това което може да забележите, че те са изолирани в този район, в който влияе "Force 1".
Първото нещо, което ще направя е да го преместя в долната му част.
По-скоро ще изключа ефектите и ще го преместя.
Някъде около кракът на момичето.
Ще върне ефекта.
Това което трябва да се случи е да влияе от обратната посока на градиента.
И за това ще избера опцията "invert gradient".
Както виждате започват да се разчупват- отгоре надолу.
Ще увелича радиуса на силата.
Мога да намаля леко "strength".
R виждаме как се случва счупването.
Сега гравитацията ни е настроена да дърпа частиците надолу, а ние искаме те да отиват нагоре.
Просто ще отиде във "physics".
И ще променя параметъра "Gravity Direction" на нула.
По този начин вижда как частиците тръгнаха нагоре.
Нека включа "rendered" ефекта.
И нека да активирам "cyan", за да виждаме по-добре слоя.
Ще видим как постепенно отгоре надолу дезинтегрираме момичето.
Можем да настроим частиците да станат по-дребни.
Ще им добавим по-голямо въртене.
И ще ги направим малко по-дебели.
Хйде, тук ще сложим 150.
Още малко ще намалим дебелината на 0,05.
Ще го променя на 0,07.
Ще завъртя леко.
Ще направим "ram preview".
Ще се върнем чрез "flowchart" в основната ни композиция.
И ще видим ефекта на дезинтегриране в слоя.
Както виждате в момента имаме един малък проблем.
Понеже слоят на момичето е само в тази зона ограничен ние не виждаме частиците, които отиват по-нагоре.
Ще видим в следващият урок как може да коригираме този дефект.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Коя опция от „Shatter” ефекта ни позволява да „активираме” счупването на парчетата последователно?
Force
View
Gradient

Въпроси и отговори

  • Защо нямам Gradient Ramp? 

    Виктория:

    Здравейте! С AE CS6 съм, но не намирам в менюто с ефектите Gradient Ramp. Благодаря и поздрави!

    Blagoy:

    Здравейте, явно в CS6 липсва този ефект. За да добавите градиент може да използвате също така опцията за добавяне на "стил" на лейъра. Просто трябва да натиснете десен бутон върху лейъра > Layer styles > gradient overlay

    Поздрави

  • Може ли да се забави темпото на ефекта?

    Виктория:

    Много бързо се натрошава леъра и не може да се отчете движението на фигурата. Има ли вариант да се забави ефектът? С CS 6 съм. Благодаря ;)

    Виктория:

    Видях от следващия урок как става изместването на ефекта, за да не започва в самото начало, но тъй като не намирам градиента и не мога да повторя всички стъпки и тази със забавянето не се получава.

    Blagoy:

    Здравейте, за градиента отговорих в предишния въпрос :)

    Поздрави