Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
1. Начало и организация

Организация на файловата структура за интериорен проект

В този урок се представя ефективна файлова структура за организиране на интериорен проект в 3ds Max. Добрата организация на файловете е ключова за успешната работа с големи сцени, особено когато използвате множество външни ресурси и асети.

Препоръчителна файлова структура

Основната папка на проекта трябва да съдържа следните подпапки:

  • Textures - централизирано място за всички текстури, използвани в проекта (от пропове, бекграунд, екстериор, интериор и др.)
  • Scripts - за съхранение на скриптове, които ще се използват в проекта
  • Renders - за съхранение на суровите (RAW) рендери
  • Post Work - за файлове от Photoshop или друг софтуер за постобработка
  • Final Images - за крайните, завършени изображения
  • Assets - за външни асети като ESLightning, Proxita или XRef-нати обекти
  • Backups - за периодични копия на основния файл, за да можете да се върнете към предишни версии
  • Props - за съхранение на пропове, специфични за проекта

Предимства на добрата организация

Добре структурираната файлова система позволява:

  • По-лесно релинкване на текстури към моделите
  • Бързо намиране на нужните ресурси
  • Възможност за връщане към предишни версии на проекта
  • Ефективна работа с големи и сложни сцени

Тази организационна структура е само препоръчителна и може да бъде адаптирана според личните ви предпочитания и нуждите на конкретния проект. Важното е да поддържате последователен подход към организацията на файловете във всички ваши проекти.

Дискусия към урока