Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
5. Осветление и камери

Ключови грешки при осветлението в интериорния дизайн

В този урок се разглеждат две често срещани грешки при осветяването на интериорни сцени в 3ds Max и как да ги избегнем. Първата грешка е компенсирането на недостатъчно осветление чрез добавяне на големи невидими светлинни източници на тавана, което води до нереалистични сенки. Втората грешка е свързана с проблема на цветните подове, които колоризират белите стени чрез глобалното осветление (GI).

Правилни подходи за решаване на проблеми с осветлението

Вместо да добавяте нереалистични светлинни източници, следвайте тези по-добри практики:

  1. Проверете и коригирайте интензитета на съществуващите светлини в сцената
  2. Регулирайте Exposure Value на камерата за по-добра експозиция
  3. Добавете реалистични светлинни източници от съседни помещения
  4. Използвайте отразена светлина, преминаваща през отвори, врати или прозорци

При проблеми с колоризиране от цветни подове:

  • Избягвайте намаляването на GI Multiplier на пода, тъй като това води до нереалистично затъмняване
  • Използвайте корекции на белия баланс на камерата или в пост-обработката

Полезни настройки за контрол на осветлението

  • Exposure Value - настройка на камерата, която контролира колко светлина се използва при рендериране
  • GI Multiplier - контролира с какъв множител даден обект участва в глобалното осветление (стандартната стойност е 1)

Правилното осветление е ключово за реалистичен интериорен дизайн в скандинавски стил, където светлината играе важна роля за създаването на характерната атмосфера.

Дискусия към урока