Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Често допускани грешки
Ключови грешки при осветлението в интериорния дизайн
В този урок се разглеждат две често срещани грешки при осветяването на интериорни сцени в 3ds Max и как да ги избегнем. Първата грешка е компенсирането на недостатъчно осветление чрез добавяне на големи невидими светлинни източници на тавана, което води до нереалистични сенки. Втората грешка е свързана с проблема на цветните подове, които колоризират белите стени чрез глобалното осветление (GI).
Правилни подходи за решаване на проблеми с осветлението
Вместо да добавяте нереалистични светлинни източници, следвайте тези по-добри практики:
- Проверете и коригирайте интензитета на съществуващите светлини в сцената
- Регулирайте Exposure Value на камерата за по-добра експозиция
- Добавете реалистични светлинни източници от съседни помещения
- Използвайте отразена светлина, преминаваща през отвори, врати или прозорци
При проблеми с колоризиране от цветни подове:
- Избягвайте намаляването на GI Multiplier на пода, тъй като това води до нереалистично затъмняване
- Използвайте корекции на белия баланс на камерата или в пост-обработката
Полезни настройки за контрол на осветлението
Exposure Value
- настройка на камерата, която контролира колко светлина се използва при рендериранеGI Multiplier
- контролира с какъв множител даден обект участва в глобалното осветление (стандартната стойност е 1)
Правилното осветление е ключово за реалистичен интериорен дизайн в скандинавски стил, където светлината играе важна роля за създаването на характерната атмосфера.