Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Ключови разлики между Compact и Slate Material Editor

В този урок се разглеждат двата типа материални редактора в 3ds Max - стандартният Compact Material Editor и по-новият Slate Material Editor. Slate редакторът предлага по-добра визуална ориентация за разположението и връзките между материалите и текстурите, което е особено полезно при създаването на сложни материали за скандинавски интериор.

Как да работите със Slate Material Editor

  1. Отворете материалния редактор с клавиша M (по подразбиране в новите версии се отваря Slate Material Editor)
  2. За достъп до стандартния редактор използвайте менюто Modes > Compact Material Editor
  3. Уверете се, че сте избрали правилния рендер (в случая V-Ray) от настройките на рендера
  4. За да работите с V-Ray материали, можете да смените основния UI на Max да бъде V-Ray (изисква рестартиране)

Полезни функции и команди

  • M - отваряне на материалния редактор
  • Slate Material Editor - предоставя по-добра визуална организация на материалите и връзките между тях
  • Compact Material Editor - традиционният редактор с материални слотове
  • V-Ray Material - основният материал, който ще се използва в курса

Slate Material Editor предлага по-интуитивен начин за работа с материали и текстури, като позволява да виждате ясно връзките между различните компоненти, което е особено полезно при създаването на елегантни скандинавски интериори с техните характерни текстури и материали.

Дискусия към урока