Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Ключови аспекти при създаване на материали за кухненски шкафове

В този урок се разглежда процесът на създаване на основни материали за кухненски шкафове в скандинавски стил, използвайки V-Ray в 3ds Max. Фокусът е върху задаването на правилните параметри за постигане на реалистичен вид на различните повърхности - от матови бели вратички до мраморни плотове и дървени елементи.

Стъпки за създаване на основните материали

  1. Бял мат за горните вратички

    • Използвайте стандартен V-Ray материал
    • Задайте средна рефлекция (135)
    • Настройте глосинес на 0,75
    • Приложете на горния ред шкафове (без рафта и дръжките)
  2. Материал за работните плотове

    • Създайте мраморен материал с висока рефлекция
    • Използвайте предоставената текстура от файловете към урока
    • Настройте високо глоси за реалистичен ефект
  3. Материал за дървените вратички

    • Използвайте дървена текстура
    • Задайте по-висока рефлекция (170) с по-мътен ефект
    • Добавете bump ефект чрез convert to bump (100% с височина 0,1)
  4. Материал за белите плочки

    • Базирайте го на материала за плота, но без текстура в diffuse
    • Използвайте чист бял цвят
    • Добавете noise в bump канала за реалистичен ефект
  5. Материал за фугите

    • Създайте матов материал

Полезни команди и настройки

  • V-Ray материал - Основен тип материал, използван за всички повърхности
  • Рефлекция - Контролира колко отразителна е повърхността (стойности от 0-255)
  • Глосинес - Определя колко остър или размазан е отблясъкът (0-1)
  • Convert to bump - Трансформира текстура в релефна карта
  • Noise - Процедурна текстура, използвана за създаване на малки неравности

Дискусия към урока