Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
7. Постпродукция

Корекция на отделни обекти с проблеми в материалите

В този урок научаваме как да коригираме отделни обекти, при които има проблеми с материалите или текстурите след рендериране. Вместо да използваме маски за цветова корекция, можем да селектираме проблемния обект и да го рендерираме отделно, за да го наложим в Photoshop за прецизна корекция.

Стъпки за корекция на отделен обект

  1. Селектирайте проблемния обект във финалната сцена
  2. Отворете Rendering > Render Setup
  3. Използвайте финалните настройки за рендериране
  4. В настройките изберете Render Mask > Selected, за да рендерирате само селектирания обект
  5. Изчистете фона, ако е необходимо
  6. Стартирайте рендера
  7. Съхранете изображението (например като NoFXR)
  8. Отворете изображението в Photoshop
  9. Използвайте Ctrl + клик върху иконката на слоя, за да създадете точна селекция на обекта
  10. Направете необходимите корекции само за този обект

Полезни команди и функции

  • Render Mask > Selected - рендерира само селектираните обекти в сцената
  • Ctrl + клик върху иконката на слоя в Photoshop - създава прецизна селекция на съдържанието на слоя
  • Ctrl + D - отменя селекцията в Photoshop

Този метод е особено полезен, когато имате обекти, чиито текстури не са се заредили правилно по време на рендериране, но материалите и текстурите всъщност съществуват в проекта.

Дискусия към урока