Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Корекция на отделен обект
Корекция на отделни обекти с проблеми в материалите
В този урок научаваме как да коригираме отделни обекти, при които има проблеми с материалите или текстурите след рендериране. Вместо да използваме маски за цветова корекция, можем да селектираме проблемния обект и да го рендерираме отделно, за да го наложим в Photoshop за прецизна корекция.
Стъпки за корекция на отделен обект
- Селектирайте проблемния обект във финалната сцена
- Отворете Rendering > Render Setup
- Използвайте финалните настройки за рендериране
- В настройките изберете Render Mask > Selected, за да рендерирате само селектирания обект
- Изчистете фона, ако е необходимо
- Стартирайте рендера
- Съхранете изображението (например като NoFXR)
- Отворете изображението в Photoshop
- Използвайте
Ctrl + клик
върху иконката на слоя, за да създадете точна селекция на обекта - Направете необходимите корекции само за този обект
Полезни команди и функции
Render Mask > Selected
- рендерира само селектираните обекти в сценатаCtrl + клик
върху иконката на слоя в Photoshop - създава прецизна селекция на съдържанието на слояCtrl + D
- отменя селекцията в Photoshop
Този метод е особено полезен, когато имате обекти, чиито текстури не са се заредили правилно по време на рендериране, но материалите и текстурите всъщност съществуват в проекта.