Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
7. Постпродукция

Рендериране на маски за Photoshop в 3ds Max

В този урок научавате как да създавате специфични маски за отделни обекти от вашата 3D сцена, които да използвате за прецизни корекции в Photoshop. Това е особено полезно, когато искате да направите селективни корекции на определени елементи от вашия интериорен дизайн, без да се налага да създавате ръчно маски в Photoshop.

Стъпки за рендериране на маска за конкретен обект

  1. Селектирайте обектите, за които искате да създадете маска
  2. Отворете Render Setup от менюто Rendering
  3. В настройките на V-Ray, променете Render Mask на "Selected"
  4. За по-бързо рендериране:
    • Създайте прост материал без рефлексии и рефракции (само Diffuse със средно сиво)
    • Приложете този материал към селектираните обекти
    • Изключете светлините в сцената, ако е възможно
  5. Изчистете Frame Buffer преди рендериране
  6. Стартирайте рендера
  7. Използвайте Alpha канала на изрендереното изображение като маска
  8. Запазете Alpha канала като JPEG файл

Използване на маската в Photoshop

  1. Създайте нова група за корекции (например "Additional Corrections")
  2. Добавете корекционен слой (например Curves)
  3. Импортирайте изрендерената маска в отделна група
  4. Растеризирайте маската и копирайте съдържанието ѝ (Ctrl+A, Ctrl+C)
  5. Селектирайте маската на корекционния слой (Alt+клик върху маската)
  6. Поставете съдържанието на маската (Ctrl+V)
  7. Деселектирайте (Ctrl+D) и скрийте групата с оригиналната маска

Полезни съвети

  • Използвайте същата резолюция при рендериране на маската, каквато е и на финалното изображение
  • За маската е важен само Alpha канала, не RGB цветовете
  • Времето за рендериране може да се намали драстично (от 17 минути до 29 секунди) чрез изключване на светлините и използване на опростен материал

Дискусия към урока