Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Рендериране на маски за Photoshop
Рендериране на маски за Photoshop в 3ds Max
В този урок научавате как да създавате специфични маски за отделни обекти от вашата 3D сцена, които да използвате за прецизни корекции в Photoshop. Това е особено полезно, когато искате да направите селективни корекции на определени елементи от вашия интериорен дизайн, без да се налага да създавате ръчно маски в Photoshop.
Стъпки за рендериране на маска за конкретен обект
- Селектирайте обектите, за които искате да създадете маска
- Отворете Render Setup от менюто Rendering
- В настройките на V-Ray, променете Render Mask на "Selected"
- За по-бързо рендериране:
- Създайте прост материал без рефлексии и рефракции (само Diffuse със средно сиво)
- Приложете този материал към селектираните обекти
- Изключете светлините в сцената, ако е възможно
- Изчистете Frame Buffer преди рендериране
- Стартирайте рендера
- Използвайте Alpha канала на изрендереното изображение като маска
- Запазете Alpha канала като JPEG файл
Използване на маската в Photoshop
- Създайте нова група за корекции (например "Additional Corrections")
- Добавете корекционен слой (например Curves)
- Импортирайте изрендерената маска в отделна група
- Растеризирайте маската и копирайте съдържанието ѝ (
Ctrl+A
,Ctrl+C
) - Селектирайте маската на корекционния слой (Alt+клик върху маската)
- Поставете съдържанието на маската (
Ctrl+V
) - Деселектирайте (
Ctrl+D
) и скрийте групата с оригиналната маска
Полезни съвети
- Използвайте същата резолюция при рендериране на маската, каквато е и на финалното изображение
- За маската е важен само Alpha канала, не RGB цветовете
- Времето за рендериране може да се намали драстично (от 17 минути до 29 секунди) чрез изключване на светлините и използване на опростен материал