Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Render Elements in Photoshop
Използване на Render Elements в Photoshop за постпродукция
В този урок научавате как да използвате Render Elements от 3ds Max в Photoshop за подобряване на вашите визуализации в скандинавски стил. Render елементите ви позволяват да контролирате и коригирате отделни аспекти на изображението след рендериране, без да се налага да правите промени в 3D сцената.
Работа с основните Render Elements
Основните Render Elements, които се разглеждат в урока:
- Multimatte Element - създава маски за отделни обекти в сцената, които можете да извлечете от RGB каналите
- Diffuse Filter - показва плоското текстуриране на обектите без рефлексии и пречупвания
- V-Ray Extra Tex - симулира ambient occlusion за засилване на контактните сенки
- Raw Reflection - съдържа информация за отраженията на всеки обект
- Raw Refraction - показва пречупванията на светлината през прозрачни обекти
- V-Ray Total Lighting - съдържа информация само за осветлението в сцената
Стъпки за използване на Multimatte Element
- Селектирайте Multimatte Element слоя
- Отидете в панела Channels
- Изберете канала, съдържащ маската на желания обект (R, G или B)
- Използвайте
Ctrl+A
за селектиране иCtrl+C
за копиране на маската - Създайте нов Curves слой
- Alt+клик върху маската на слоя и
Ctrl+V
за поставяне на копираната маска - Използвайте
Ctrl+D
за премахване на селекцията - Настройте кривите за корекция на конкретния обект
Практически съвети за постпродукция
- Използвайте рендер елементите умерено, за да не преувеличите ефектите
- За V-Ray Extra Tex (ambient occlusion) използвайте Multiply режим с ниска стойност на Opacity (около 15%)
- За работа с всички blending режими, трябва да конвертирате изображението от 32-битово към 8-битово
- За създаване на маска на бекграунда използвайте
Ctrl+клик
върху иконката на основния слой и след това Select Inverse - Целта на рендер елементите е да полират и подобрят изображението, а не да го променят драстично