Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Основни компоненти на визуализационния процес в 3ds Max

В този урок се разглежда важността на балансирания подход при създаването на качествени визуализации. Финалното изображение е резултат от взаимодействието между няколко ключови компонента: геометрия, материали, текстури, осветление, камера и композиция, рендериране и пост-обработка. Всеки от тези елементи е важен за крайния резултат, като работният процес често е спираловиден, изискващ многократно връщане и прецизиране на различните компоненти.

Въведение в модула "Материали"

В този модул ще бъдат разгледани: - Двата типа материални редактори в 3ds Max - Simple и Slate - Работа с HDR студио за тестване на материали - Прогресивно и IPR рендериране - Създаване на материали за стени и под - Разработване на сложен блендван материал за пода - Особености при използването на нормал мапове за стените - Техники за мапинг на кухненските шкафове - Прилагане на материали върху шкафове и плочки

Важни концепции за материалите

  • Материалите са част от цялостния визуализационен процес и зависят от качеството на геометрията
  • За добри резултати е необходимо познаване на параметрите на материалите
  • Използването на текстури с висока резолюция е ключово
  • Качеството на материалите се оценява в контекста на осветлението в сцената
  • Съвременните рендер енджини предлагат добри настройки по подразбиране и пресети
  • Пост-обработката е задължителна част от процеса, позволяваща бързи корекции без повторно рендериране

Дискусия към урока