Въведение в модул 3
Основни компоненти на визуализационния процес в 3ds Max
В този урок се разглежда важността на балансирания подход при създаването на качествени визуализации. Финалното изображение е резултат от взаимодействието между няколко ключови компонента: геометрия, материали, текстури, осветление, камера и композиция, рендериране и пост-обработка. Всеки от тези елементи е важен за крайния резултат, като работният процес често е спираловиден, изискващ многократно връщане и прецизиране на различните компоненти.
Въведение в модула "Материали"
В този модул ще бъдат разгледани: - Двата типа материални редактори в 3ds Max - Simple и Slate - Работа с HDR студио за тестване на материали - Прогресивно и IPR рендериране - Създаване на материали за стени и под - Разработване на сложен блендван материал за пода - Особености при използването на нормал мапове за стените - Техники за мапинг на кухненските шкафове - Прилагане на материали върху шкафове и плочки
Важни концепции за материалите
- Материалите са част от цялостния визуализационен процес и зависят от качеството на геометрията
- За добри резултати е необходимо познаване на параметрите на материалите
- Използването на текстури с висока резолюция е ключово
- Качеството на материалите се оценява в контекста на осветлението в сцената
- Съвременните рендер енджини предлагат добри настройки по подразбиране и пресети
- Пост-обработката е задължителна част от процеса, позволяваща бързи корекции без повторно рендериране