Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
6. Рендериране на проекта

Защита от случайни промени на камерите

В този урок научаваме как да заключим камерите в 3ds Max, за да предотвратим случайни промени във фрейминга, които могат да възникнат при превключване между различните viewport-ове. Това е особено важно след като сме постигнали желания кадър и не искаме да го променяме, особено ако вече сме изрендерили маски, които трябва да съвпадат с финалния рендер.

Стъпки за заключване на камери

  1. Селектирайте камерата, която искате да заключите
  2. Отидете в табулатора Hierarchy
  3. В областта Link Info намерете секцията с чекбоксове за трансформации
  4. Поставете отметки в чекбоксовете за осите, по които искате да заключите движението
  5. След като поставите отметки, камерата вече не може да се премества по заключените оси

Полезни команди и функции

  • Скрол клик - Превключва между различните viewport-ове, но може да причини нежелано преместване на камерата
  • Hierarchy > Link Info - Секцията, където можете да заключите трансформациите на обектите
  • Филтър камери - Позволява да селектирате само камерите в сцената, без да засягате геометрия или светлини

Заключването на камерите е добра практика, която трябва да се приложи след като сте направили всички необходими корекции и сте доволни от кадрирането, особено преди да започнете финалното рендериране на проекта в скандинавски стил.

Дискусия към урока