Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Заключване на камерите
Защита от случайни промени на камерите
В този урок научаваме как да заключим камерите в 3ds Max, за да предотвратим случайни промени във фрейминга, които могат да възникнат при превключване между различните viewport-ове. Това е особено важно след като сме постигнали желания кадър и не искаме да го променяме, особено ако вече сме изрендерили маски, които трябва да съвпадат с финалния рендер.
Стъпки за заключване на камери
- Селектирайте камерата, която искате да заключите
- Отидете в табулатора Hierarchy
- В областта Link Info намерете секцията с чекбоксове за трансформации
- Поставете отметки в чекбоксовете за осите, по които искате да заключите движението
- След като поставите отметки, камерата вече не може да се премества по заключените оси
Полезни команди и функции
Скрол клик
- Превключва между различните viewport-ове, но може да причини нежелано преместване на камератаHierarchy > Link Info
- Секцията, където можете да заключите трансформациите на обектитеФилтър камери
- Позволява да селектирате само камерите в сцената, без да засягате геометрия или светлини
Заключването на камерите е добра практика, която трябва да се приложи след като сте направили всички необходими корекции и сте доволни от кадрирането, особено преди да започнете финалното рендериране на проекта в скандинавски стил.