3Ds Max Batch Rendering
Ключови аспекти на Batch Rendering в 3ds Max
Batch Rendering е мощна функция в 3ds Max, която позволява последователно рендериране на няколко камери автоматично. Въпреки че съществуват различни плъгини и скриптове за тази цел, вградената опция в 3ds Max е достатъчно функционална за повечето проекти в интериорния дизайн. Тази функция ви спестява време, като автоматизира процеса на рендериране на множество гледни точки от вашия скандинавски интериор.
Стъпки за настройка на Batch Rendering
- Отворете менюто Rendering и изберете Batch Render
- Добавете първия рендер, като зададете име (препоръчително е да използвате името на камерата)
- Изберете локацията за запазване и формата на изходния файл
- Посочете коя камера да се рендерира
- Изберете пресет с настройки за рендериране (например High Settings)
- Задайте резолюцията на изображението
- За вертикални камери разменете стойностите на ширина и височина
- За всяка следваща камера повторете процеса, като добавите нов рендер
- Проверете внимателно всички настройки за output и резолюция преди да стартирате процеса
- Настройте frame buffer-а да запазва автоматично изрендереното изображение
Полезни команди и функции
Rendering > Batch Render
- Отваря диалоговия прозорец за настройка на последователно рендериранеOverride Resolution
- Позволява задаване на специфична резолюция, различна от тази в пресетаSave File
- Запазва настройките на Batch Renderer, за да могат да се използват при следващо отваряне на Max
Важни забележки
Имайте предвид, че при този метод всяка камера ще запази само по един output файл. За да запазите render елементите, трябва да настроите frame buffer-а да запазва автоматично изрендереното изображение, когато е напълно готово. След като втората камера приключи рендерирането, можете да се върнете към frame buffer-а и да запазите всички файлове като отделни канали.