Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
6. Рендериране на проекта

Създаване на 360° панорама в 3ds Max с V-Ray

В този урок научавате как да създадете интерактивна 360-градусова панорама на вашия интериорен проект, която позволява на клиентите да разглеждат пространството от всички ъгли. Тази техника е изключително полезна за презентации на интериорни проекти, тъй като дава по-пълна представа за пространството от стандартните статични изображения.

Стъпки за създаване на 360° панорама

  1. Изберете камера в сцената (препоръчително е да бъде в центъра на помещението)
  2. Изключете Clipping Plane на камерата
  3. Задайте съотношение на рендера 2:1 (например 4000 x 2000 пиксела)
  4. Променете типа на камерата на "Spherical" с филтър "View"
  5. Стартирайте рендера и запазете изображението като JPEG
  6. Направете корекции на изображението (по желание):
    • Увеличете експозицията
    • Намалете хайлайтите
    • Засилете контраста
    • Регулирайте сатурацията

Използване на панорамата

Има два основни начина за използване на 360° панорамата:

  1. В браузър чрез Pano2VR:

    • Отворете изображението в Pano2VR
    • Експортирайте в HTML5 формат
    • Получената панорама може да се вгради в уебсайт
  2. Като интерактивен пост във Facebook:

    • Добавете метаданни към изображението:
      • Camera model: RICOH THETA S
      • Camera maker: попълнете производител
    • Публикувайте изображението във Facebook, където автоматично ще бъде разпознато като 360° панорама

Полезни съвети

  • Позиционирайте камерата в центъра на помещението за най-добри резултати
  • Ако камерата е твърде близо до стена, част от панорамата ще бъде празна
  • За по-добър визуален резултат може да добавите фон (background) в Photoshop

Дискусия към урока