Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Progressive and IPR studio renders
Рендериране в реално време с IPR в V-Ray
В този урок се разглежда IPR (Interactive Production Renderer) функционалността на V-Ray, която позволява рендериране в реално време. Това е изключително полезен инструмент при работа с материали, тъй като всички промени се отразяват моментално в рендера, давайки ви възможност да виждате резултатите от настройките веднага.
Как да използвате IPR рендериране
- Отворете изглед през камерата с активирани SafeFrames
- Отворете фреймбуфера на V-Ray
- Стартирайте IPR от бутона във фреймбуфера
- Отворете материалния редактор, за да правите промени по материалите
- Всички промени ще се отразяват в реално време в рендера
Основни параметри на V-Ray материалите
Diffuse
- определя основния цвят на повърхността на материалаReflect
- контролира колко гланциран да бъде материалътGlossiness
(в Reflect) - определя колко чисто да е изображението в рефлекцията (по-ниски стойности = по-матирана повърхност)Refract
- дава възможност за прозрачност на обектитеGlossiness
(в Refract) - контролира колко замъглено да бъде пречупването на светлинатаBump
- създава малки издатини и вдлъбнатини по повърхносттаDisplacement
- контролира по-големи измествания на повърхността
Полезни съвети
- Големината на рендера зависи от големината на прозореца, в който стартирате IPR
- Можете да превключвате между изглед през камерата (с клавиш
C
) и перспектива (с клавишP
), като експозицията се запазва - В перспективен изглед можете да се приближавате и отдалечавате от обектите, докато наблюдавате промените в реално време