Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Рендериране в реално време с IPR в V-Ray

В този урок се разглежда IPR (Interactive Production Renderer) функционалността на V-Ray, която позволява рендериране в реално време. Това е изключително полезен инструмент при работа с материали, тъй като всички промени се отразяват моментално в рендера, давайки ви възможност да виждате резултатите от настройките веднага.

Как да използвате IPR рендериране

  1. Отворете изглед през камерата с активирани SafeFrames
  2. Отворете фреймбуфера на V-Ray
  3. Стартирайте IPR от бутона във фреймбуфера
  4. Отворете материалния редактор, за да правите промени по материалите
  5. Всички промени ще се отразяват в реално време в рендера

Основни параметри на V-Ray материалите

  • Diffuse - определя основния цвят на повърхността на материала
  • Reflect - контролира колко гланциран да бъде материалът
  • Glossiness (в Reflect) - определя колко чисто да е изображението в рефлекцията (по-ниски стойности = по-матирана повърхност)
  • Refract - дава възможност за прозрачност на обектите
  • Glossiness (в Refract) - контролира колко замъглено да бъде пречупването на светлината
  • Bump - създава малки издатини и вдлъбнатини по повърхността
  • Displacement - контролира по-големи измествания на повърхността

Полезни съвети

  • Големината на рендера зависи от големината на прозореца, в който стартирате IPR
  • Можете да превключвате между изглед през камерата (с клавиш C) и перспектива (с клавиш P), като експозицията се запазва
  • В перспективен изглед можете да се приближавате и отдалечавате от обектите, докато наблюдавате промените в реално време

Дискусия към урока