Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнително оптимизиране
Ключови настройки за оптимизиране на рендера
В този урок научавате как да създадете допълнителен пресет с по-ниски настройки на рендера, който позволява изрендерване на сцената дори на компютри с по-слаб хардуер. Най-важните фактори, които влияят на времето за рендериране, са резолюцията, Noise Threshold параметрите и използването на Displacement, като правилното им конфигуриране може значително да ускори процеса без сериозна загуба на качество.
Стъпки за създаване на пресет с ниски настройки
- Отворете Render Setup (F10)
- Започнете от средните настройки (Mid Settings)
- Заключете Image Aspect и намалете резолюцията
- Променете Noise Threshold в Image Sampler на 0.015 (или до 0.2 при нужда)
- Увеличете Noise Threshold в Global DMC на 0.1
- Опционално: намалете Subdivisions и Sample Size за Light Cache (до 500 subdivisions и 0.2 sample size)
- Настройте Memory Limits според вашата машина (например 14 GB)
- Запазете пресета с подходящо име (например "Low Settings")
Допълнителни техники за оптимизация
Displacement изключване
- може да се направи на ниво материал за отделни обекти или глобално от V-Ray настройките (Global Switches)Memory Limits
- настройте според RAM паметта на вашата машинаImage Aspect
- заключете, за да запазите правилните пропорции при промяна на резолюциятаNoise Threshold
- ключов параметър, който балансира между скорост и качество
Оптимизирането на рендера е важна стъпка преди да преминете към пост-продукцията в Photoshop, която ще бъде разгледана в следващия модул.