Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Материали - стени - 1 част
Ключови аспекти при създаване на материали за стени в 3ds Max
В този урок се разглежда процесът на създаване на материали за стени в скандинавски интериор, използвайки V-Ray материали и Normal maps. Правилното настройване на материалите е от ключово значение за постигане на реалистичен вид на стените, като особено важно е коректното прилагане на Normal maps за създаване на релеф и текстура.
Стъпка по стъпка процес за създаване на материал за стена
- Създайте стандартен V-Ray материал и го преименувайте (например "Lowes")
- Добавете текстурна карта за Diffuse канала чрез влачене от Windows Explorer
- За добавяне на релеф чрез Normal map:
- Не свързвайте директно Normal map към Bump слота
- Използвайте V-Ray Normal Map като междинна карта
- Свържете вашия Normal map към слота Normal Map на V-Ray Normal Map
- Свържете V-Ray Normal Map към Bump слота на основния материал
- Променете Bump стойността от 30% (по подразбиране) на 100%
- Задайте Reflection стойност (никога не оставяйте черен цвят в този слот)
- За матов материал, намалете Glossiness до около 0.6
- Приложете материала върху обектите с клавиш
A
Важни настройки за правилна работа с Normal maps
- Bump стойност: Винаги задавайте 100% за Normal maps
- Gamma корекция: Ако Normal map не изглежда правилно, опитайте да го импортирате с Override gamma 1.0
- Ориентация на каналите: Експериментирайте с Flip Red и Flip Green опциите, ако релефът изглежда обърнат
- Reflection: Винаги задавайте стойност за отражение, дори при матови материали
- V-Ray Normal Map: Винаги използвайте тази междинна карта за правилно интерпретиране на Normal maps
Правилното настройване на тези параметри ще ви позволи да създадете реалистични стени с фин релеф, характерни за скандинавския интериорен стил.