Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Ключови аспекти при създаване на материали за стени в 3ds Max

В този урок се разглежда процесът на създаване на материали за стени в скандинавски интериор, използвайки V-Ray материали и Normal maps. Правилното настройване на материалите е от ключово значение за постигане на реалистичен вид на стените, като особено важно е коректното прилагане на Normal maps за създаване на релеф и текстура.

Стъпка по стъпка процес за създаване на материал за стена

  1. Създайте стандартен V-Ray материал и го преименувайте (например "Lowes")
  2. Добавете текстурна карта за Diffuse канала чрез влачене от Windows Explorer
  3. За добавяне на релеф чрез Normal map:
    • Не свързвайте директно Normal map към Bump слота
    • Използвайте V-Ray Normal Map като междинна карта
    • Свържете вашия Normal map към слота Normal Map на V-Ray Normal Map
    • Свържете V-Ray Normal Map към Bump слота на основния материал
  4. Променете Bump стойността от 30% (по подразбиране) на 100%
  5. Задайте Reflection стойност (никога не оставяйте черен цвят в този слот)
  6. За матов материал, намалете Glossiness до около 0.6
  7. Приложете материала върху обектите с клавиш A

Важни настройки за правилна работа с Normal maps

  • Bump стойност: Винаги задавайте 100% за Normal maps
  • Gamma корекция: Ако Normal map не изглежда правилно, опитайте да го импортирате с Override gamma 1.0
  • Ориентация на каналите: Експериментирайте с Flip Red и Flip Green опциите, ако релефът изглежда обърнат
  • Reflection: Винаги задавайте стойност за отражение, дори при матови материали
  • V-Ray Normal Map: Винаги използвайте тази междинна карта за правилно интерпретиране на Normal maps

Правилното настройване на тези параметри ще ви позволи да създадете реалистични стени с фин релеф, характерни за скандинавския интериорен стил.

Дискусия към урока