Материали - стени - 2 част
Ключови техники за работа с материали за стени в 3ds Max
В този урок се разглеждат важни техники за прилагане на материали към стени в скандинавски интериор. Основният фокус е върху създаването на мулти-материали с различни текстури и оптимизацията на работния процес чрез използване на ID-та и инстанси на текстурите.
Стъпка по стъпка процес за прилагане на материали към стени
Импортирайте готовия материал от друга сцена чрез:
- Копирайте обект с приложения материал (
Copy Object to File
) - Поставете го в основната сцена (
Paste Objects from File
) - Извлечете материала в Material Editor и изтрийте временния обект
- Копирайте обект с приложения материал (
Подгответе двата варианта на материала за стени:
- Преименувайте първия материал (светъл вариант)
- Копирайте го и създайте втори материал (тъмносив вариант)
- Сменете дифузната текстура на втория материал
Оптимизирайте използването на текстури:
- Използвайте инстанси на картите, където е възможно, за да спестите RAM памет
Разделете геометрията по ID-та:
- Натиснете
F4
за да виждате контурите на ръбовете - Изберете всички полигони (
Ctrl+A
) и задайте ID1 за светлите стени - Селектирайте полигоните за тъмните стени и задайте ID2
- Натиснете
Създайте Multi/Sub-Object материал:
- Поставете светлия материал в слот ID1
- Поставете тъмния материал в слот ID2
- Приложете Multi/Sub-Object материала върху цялото помещение
Приложете правилен mapping към всички повърхности:
- Добавете
UVW Map
модификатор от тип Box с размер 100x100x100 - Копирайте и приложете като инстанс към всички повърхности (таван, под, стени)
- Добавете
Полезни команди и функции
F4
- Превключва видимостта на ръбовете в сценатаAlt+Q
- Изолира селектираните обекти за по-лесна работаCtrl+A
- Селектира всички полигони в режим на полигонна селекцияCopy Object to File
/Paste Objects from File
- Команди за трансфер на обекти между сцениUVW Map
- Модификатор за задаване на координати за текстуриранеMulti/Sub-Object
- Тип материал, позволяващ прилагане на различни материали според ID-та
Практическа задача
Създайте интериор с две различни текстури за стени, като използвате техниката с Multi/Sub-Object материал. Експериментирайте с различни комбинации от светли и тъмни стени, за да постигнете балансиран скандинавски интериор. Не забравяйте да оптимизирате използването на текстури чрез инстанси.