Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Кухненски шкафове - mapping
Ключови техники за мапиране на кухненски шкафове
В този урок се разглежда ефективен метод за контролиране на посоката на текстурите върху различни части на един и същ обект. Техниката е особено полезна при работа с кухненски шкафове, където искаме да постигнем реалистичен вид с хоризонтална текстура на дървесината за някои части и вертикална за други, създавайки впечатление за отделни съединени елементи.
Стъпка по стъпка процес за мапиране на вратичка
- Конвертирайте обекта в Editable Poly, когато сте сигурни, че геометрията е финална
- Приложете модификатор
UVW Map
от тип Box с размер 90x90 см - Завъртете гизмото на 90 градуса, за да направите дървесината хоризонтална
- Добавете модификатор
Poly Select
и селектирайте полигоните, които искате да имат вертикална текстура - Копирайте първия
UVW Map
модификатор и го поставете надPoly Select
(не като instance) - Завъртете горния
UVW Map
на 90 градуса, за да промените посоката на текстурата само за селектираните полигони - Уверете се, че селекцията е активна и горният
UVW Map
работи само за избраните полигони (проверете за иконките на полигони в края на имената на модификаторите)
Полезни команди и настройки
UVW Map
- основен модификатор за контролиране на текстурното мапиранеPoly Select
- позволява селектиране на конкретни полигони за отделно мапиранеConfigure Viewports
- меню за настройка на качеството на текстурите във viewport-аF4
- клавишна комбинация за скриване/показване на ръбовете на обектите
За проверка на правилното мапиране може да използвате както текстурата с дървесина, така и Checker текстура с по-голям tiling, която по-ясно показва посоката на мапинга. Същият метод може да се приложи за всички вратички, корпуси и други елементи на кухненските шкафове.