Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
3. Материали

Ключови техники за мапиране на кухненски шкафове

В този урок се разглежда ефективен метод за контролиране на посоката на текстурите върху различни части на един и същ обект. Техниката е особено полезна при работа с кухненски шкафове, където искаме да постигнем реалистичен вид с хоризонтална текстура на дървесината за някои части и вертикална за други, създавайки впечатление за отделни съединени елементи.

Стъпка по стъпка процес за мапиране на вратичка

  1. Конвертирайте обекта в Editable Poly, когато сте сигурни, че геометрията е финална
  2. Приложете модификатор UVW Map от тип Box с размер 90x90 см
  3. Завъртете гизмото на 90 градуса, за да направите дървесината хоризонтална
  4. Добавете модификатор Poly Select и селектирайте полигоните, които искате да имат вертикална текстура
  5. Копирайте първия UVW Map модификатор и го поставете над Poly Select (не като instance)
  6. Завъртете горния UVW Map на 90 градуса, за да промените посоката на текстурата само за селектираните полигони
  7. Уверете се, че селекцията е активна и горният UVW Map работи само за избраните полигони (проверете за иконките на полигони в края на имената на модификаторите)

Полезни команди и настройки

  • UVW Map - основен модификатор за контролиране на текстурното мапиране
  • Poly Select - позволява селектиране на конкретни полигони за отделно мапиране
  • Configure Viewports - меню за настройка на качеството на текстурите във viewport-а
  • F4 - клавишна комбинация за скриване/показване на ръбовете на обектите

За проверка на правилното мапиране може да използвате както текстурата с дървесина, така и Checker текстура с по-голям tiling, която по-ясно показва посоката на мапинга. Същият метод може да се приложи за всички вратички, корпуси и други елементи на кухненските шкафове.

Дискусия към урока