Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Test renders и балансиране на камерите
Балансиране на експозицията за реалистични рендери
В този урок научаваме как да балансираме експозицията на всяка камера поотделно, за да постигнем оптимално осветление в различните части на интериора. Ключовият момент е да определим правилната стойност на Exposure Value за всяка камера, като се стремим да избегнем преосветяване, но същевременно да запазим достатъчно детайли в тъмните зони.
Стъпки за балансиране на експозицията
- Заредете пресета със средна резолюция за тестови рендери (1200x800 пиксела)
- Селектирайте камера и проверете текущата стойност на Exposure Value (първоначално 9.5)
- Направете тестов рендер на избрана камера
- Може да рендерирате цялото изображение или само определени региони
- Регионалното рендериране е по-бързо и дава достатъчно информация за осветеността
- Оценете осветеността на изображението
- Проверете дали има преосветени или недоосветени зони
- Използвайте слайдера на експозура за визуална оценка
- Коригирайте Exposure Value според нуждите
- По-лесно е да доосветите изображение в пост-обработката, отколкото да затъмните
- Запишете новата стойност като коментар към камерата
- Запазете тестовия рендер в history на frame buffer-а
- Повторете процеса за всички камери в сцената
Полезни съвети за експозицията
- Стойностите на Exposure Value в проекта варират между 8 и 10
- За финалните рендери е добре да имате малко по-тъмни изображения, които после да доосветите в пост-обработката
- Проверете дали рендер елементите (маски, diffuse, reflection, refraction, ambient occlusion) се генерират правилно
- Запазете информацията за експозицията на всяка камера в отделен файл за референция
- Преценете композицията на всеки кадър, за да постигнете най-добър визуален резултат
След балансирането на експозицията, следващата стъпка е настройването на DOF (Depth of Field) за избрани камери и подготовка за финалното рендериране.