Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
6. Рендериране на проекта

Балансиране на експозицията за реалистични рендери

В този урок научаваме как да балансираме експозицията на всяка камера поотделно, за да постигнем оптимално осветление в различните части на интериора. Ключовият момент е да определим правилната стойност на Exposure Value за всяка камера, като се стремим да избегнем преосветяване, но същевременно да запазим достатъчно детайли в тъмните зони.

Стъпки за балансиране на експозицията

  1. Заредете пресета със средна резолюция за тестови рендери (1200x800 пиксела)
  2. Селектирайте камера и проверете текущата стойност на Exposure Value (първоначално 9.5)
  3. Направете тестов рендер на избрана камера
    • Може да рендерирате цялото изображение или само определени региони
    • Регионалното рендериране е по-бързо и дава достатъчно информация за осветеността
  4. Оценете осветеността на изображението
    • Проверете дали има преосветени или недоосветени зони
    • Използвайте слайдера на експозура за визуална оценка
  5. Коригирайте Exposure Value според нуждите
    • По-лесно е да доосветите изображение в пост-обработката, отколкото да затъмните
    • Запишете новата стойност като коментар към камерата
  6. Запазете тестовия рендер в history на frame buffer-а
  7. Повторете процеса за всички камери в сцената

Полезни съвети за експозицията

  • Стойностите на Exposure Value в проекта варират между 8 и 10
  • За финалните рендери е добре да имате малко по-тъмни изображения, които после да доосветите в пост-обработката
  • Проверете дали рендер елементите (маски, diffuse, reflection, refraction, ambient occlusion) се генерират правилно
  • Запазете информацията за експозицията на всяка камера в отделен файл за референция
  • Преценете композицията на всеки кадър, за да постигнете най-добър визуален резултат

След балансирането на експозицията, следващата стъпка е настройването на DOF (Depth of Field) за избрани камери и подготовка за финалното рендериране.

Дискусия към урока