Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
6. Рендериране на проекта

Ключови аспекти на DOF (Depth of Field) в 3ds Max

В този урок се разглежда как да настроите DOF (Depth of Field) ефекта за различните камери във вашия интериорен проект. DOF създава естествено замъгляване на обектите извън зоната на фокус, което придава реализъм и насочва вниманието към определени елементи в сцената. Основното правило е главните камери, показващи цялостната архитектура, да бъдат без DOF, докато близките и някои средни камери да използват този ефект.

Настройване на DOF стъпка по стъпка

  1. Селектирайте камерата, за която искате да активирате DOF
  2. Активирайте опцията "Enable Depth of Field" в настройките на камерата
  3. Настройте F-number параметъра според желания ефект:
    • По-малки стойности (напр. 4) създават по-плитка зона на фокус и по-силно замъгляване
    • По-големи стойности (напр. 8) създават по-широка зона на фокус и по-лек ефект
  4. Направете тестов рендер на малък регион, за да проверите резултата
  5. Коригирайте F-number стойността според предпочитанията си

Полезни инструменти и команди

  • Enable Depth of Field - Активира ефекта на дълбочина на полето за избраната камера
  • F-number - Контролира дълбочината на фокусната зона (по-малки стойности = по-плитка зона на фокус)
  • Dolly Camera - Инструмент за приближаване/отдалечаване на камерата по нейната траектория
  • Target Dolly - Инструмент за преместване на фокусната точка без промяна на позицията на камерата

Важно е да се отбележи, че активирането на DOF може леко да увеличи времето за рендериране, но резултатът си заслужава за постигане на по-реалистични визуализации.

Дискусия към урока