Основни скриптове
Ключови скриптове за оптимизиране на работата в 3ds Max
В този урок се запознавате с пет основни скрипта, които значително ще улеснят работата ви при създаване на интериорен дизайн в скандинавски стил. Тези инструменти не са задължителни, но ще ви помогнат да изпълнявате определени задачи по-бързо и по-ефективно, като всичко, което правим с тях, може да бъде постигнато и чрез стандартните функции на 3ds Max.
Полезни скриптове и тяхното предназначение
Relink Bitmaps - позволява релинкване на всички текстури на проповете наведнъж в сцената, предлагайки предимства пред стандартния Asset Tracking
Random Elements Material IDs - създава различни Material ID на съседни елементи (например дъски на под), което позволява визуално разнообразие
Copy and Paste Objects - дава възможност за трансфер на обекти между два отворени файла на 3ds Max без нужда от междинно записване
Image Comp Helper - помага за по-добро композиране на кадъра чрез визуализиране на композиционни правила като Rule of Third или златно сечение
Batch Camera Render - предлага допълнителни възможности при работа с камери и рендериране
Инсталиране на Copy and Paste Objects скрипт
- Свалете скрипта от предоставения линк
- В 3ds Max отворете меню Scripting > Run Script
- Изберете сваления файл
- Отидете в Customize > User Interface
- Намерете категорията CG Tools
- Добавете командите "Copy Objects to File" и "Paste Object from File" в quad менюто
- Рестартирайте 3ds Max
- За използване: селектирайте обект > десен бутон > Copy Objects to File (в първия файл)
- В другия файл: десен бутон > Paste Objects from File
За останалите скриптове е препоръчително да създадете отделен Toolbar, от който да ги стартирате, когато стигнем до тяхното използване в следващите уроци.