Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
4. Пропове и оптимизация

Оптимизиране на геометрията за по-ефективна работа

В този урок се разглежда важен аспект на 3D моделирането - оптимизацията на геометрията в сцената. Намаляването на броя полигони от 10,5 милиона до 5,5 милиона значително подобрява производителността и намалява времето за рендериране, без да компрометира визуалното качество на крайния резултат.

Основни техники за оптимизация на геометрията

  1. Премахване на невидима геометрия
  • Изрязване на части от пода, които са извън помещението
  • Премахване на обекти, които не попадат в нито един кадър
  • Изтриване на детайли, които няма да бъдат видими (като задната част на телевизора)
  1. Оптимизиране на нивото на заобляне
  • Намаляване на итерациите на OpenSubDiv и Turbosmooth модификаторите
  • Пълно премахване на модификаторите за заобляне при обекти, където не са необходими
  • Индивидуална настройка на всеки проп според неговата видимост и важност

Полезни команди и инструменти

  • Cut - инструмент за прецизно изрязване на геометрия по контур
  • Slice Plane - бързо изрязване на геометрия по равнина
  • OpenSubDiv - модификатор за заобляне с различни нива на итерация
  • Turbosmooth - модификатор за заобляне и изглаждане на повърхности

Тази оптимизация е особено важна за по-слаби компютърни конфигурации, но дори и при мощен хардуер, тя значително подобрява работния процес и намалява времето за рендериране на финалните изображения.

Дискусия към урока