Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Оптимизиране - Геометрия
Оптимизиране на геометрията за по-ефективна работа
В този урок се разглежда важен аспект на 3D моделирането - оптимизацията на геометрията в сцената. Намаляването на броя полигони от 10,5 милиона до 5,5 милиона значително подобрява производителността и намалява времето за рендериране, без да компрометира визуалното качество на крайния резултат.
Основни техники за оптимизация на геометрията
- Премахване на невидима геометрия
- Изрязване на части от пода, които са извън помещението
- Премахване на обекти, които не попадат в нито един кадър
- Изтриване на детайли, които няма да бъдат видими (като задната част на телевизора)
- Оптимизиране на нивото на заобляне
- Намаляване на итерациите на OpenSubDiv и Turbosmooth модификаторите
- Пълно премахване на модификаторите за заобляне при обекти, където не са необходими
- Индивидуална настройка на всеки проп според неговата видимост и важност
Полезни команди и инструменти
Cut
- инструмент за прецизно изрязване на геометрия по контурSlice Plane
- бързо изрязване на геометрия по равнинаOpenSubDiv
- модификатор за заобляне с различни нива на итерацияTurbosmooth
- модификатор за заобляне и изглаждане на повърхности
Тази оптимизация е особено важна за по-слаби компютърни конфигурации, но дори и при мощен хардуер, тя значително подобрява работния процес и намалява времето за рендериране на финалните изображения.