Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
2. Как е направено

Изграждане на основната архитектура - 2 част


Изграждане на основната архитектура в 3ds Max

В този урок се разглежда процесът на изграждане на основната архитектура на интериора в скандинавски стил, като се използва импортиран чертеж от AutoCAD. Фокусът е върху създаването на стени, врати и прозорци чрез прецизно моделиране в 3ds Max.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Групирайте импортирания чертеж и го преместете в центъра на координатната система
  2. Преместете контура на стените на -10 см по Z оста
  3. Активирайте 2.5D Snapping и разрешете снапване към замразени обекти
  4. Изчертайте външните контури на помещението с инструмента Line
  5. Добавете вътрешните контури и ги прикрепете (Attach) към основния контур
  6. Приложете модификатор Extrude с височина 300 см
  7. Добавете Edit Poly модификатор за създаване на отвори за врати и прозорци
  8. Използвайте Connect за добавяне на вертикални ръбове на местата на вратите
  9. Преместете ръбовете с Axis Constraints и Snapping до точните позиции
  10. Добавете хоризонтални ръбове за горните части на вратите и прозорците
  11. Използвайте Bridge за създаване на отворите и изтрийте ненужните полигони
  12. Създайте допълнителни стени с Rectangle и Extrude

Полезни команди и клавишни комбинации

  • Ctrl + 10 - бърз достъп до често използвани 2D и 3D обекти
  • S - включване/изключване на Snapping
  • P, Z - изключване на снапа
  • J - скриване на белите линии на селекцията
  • Alt + Q - изолирана селекция
  • Space - заключване на текущата селекция
  • F4 - показване на контурите и ръбовете на геометрията
  • Axis Constraints - ограничаване на движението по определена ос (X, Y или Z)
  • Connect - добавяне на ръбове между селектирани ръбове
  • Bridge - свързване на два полигона и създаване на геометрия между тях