Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
4. Пропове и оптимизация

Оптимизация на сцени с V-Ray Proxy

В този урок научаваме как да оптимизираме тежки 3D сцени чрез използването на V-Ray Proxy обекти. Тази техника е особено полезна при работа с модели с голям брой полигони, тъй като позволява геометрията да се зарежда само по време на рендериране, а във viewport-а да се показва опростено представяне, което значително подобрява производителността.

Стъпки за създаване на V-Ray Proxy

  1. Подгответе модела, който искате да превърнете в proxy:

    • Преценете дали да използвате Open Subdiv и с колко итерации
    • Колапснете модела с Convert to Editable Poly
    • Атачнете всички отделни елементи в един обект
  2. Създайте V-Ray Proxy:

    • Селектирайте обекта
    • Десен бутон → V-Ray Mesh Export (ако опцията липсва, натиснете V-Ray Menu Registration)
    • Задайте име и местоположение на .vmesh файла
    • Натиснете OK
  3. Запазете материала на обекта:

    • Създайте Multi/Sub-Object материал с всички ID-та от геометрията
    • Запазете материала или обект с приложения материал за бъдеща употреба
  4. Използване на Proxy обекта:

    • От Modify панела → Create → V-Ray → V-Ray Proxy
    • Кликнете в сцената и изберете .vmesh файла
    • Приложете запазения материал към proxy обекта
    • Настройте начина на визуализация във viewport-а (Bounding Box за максимална оптимизация)

Полезни команди и функции

Display as Box - Най-простата форма на оптимизация, показва сложни обекти като кутии във viewport-а без да променя геометрията

V-Ray Mesh Export - Експортира геометрията в .vmesh файл за използване като proxy

V-Ray Proxy - Създава proxy обект, който зарежда геометрията само при рендериране

Alt + Q - Изолира селектирания обект във viewport-а

Дискусия към урока