Оптимизиране - V-Ray Proxy
Оптимизация на сцени с V-Ray Proxy
В този урок научаваме как да оптимизираме тежки 3D сцени чрез използването на V-Ray Proxy обекти. Тази техника е особено полезна при работа с модели с голям брой полигони, тъй като позволява геометрията да се зарежда само по време на рендериране, а във viewport-а да се показва опростено представяне, което значително подобрява производителността.
Стъпки за създаване на V-Ray Proxy
Подгответе модела, който искате да превърнете в proxy:
- Преценете дали да използвате Open Subdiv и с колко итерации
- Колапснете модела с
Convert to Editable Poly
- Атачнете всички отделни елементи в един обект
Създайте V-Ray Proxy:
- Селектирайте обекта
- Десен бутон →
V-Ray Mesh Export
(ако опцията липсва, натиснетеV-Ray Menu Registration
) - Задайте име и местоположение на .vmesh файла
- Натиснете OK
Запазете материала на обекта:
- Създайте Multi/Sub-Object материал с всички ID-та от геометрията
- Запазете материала или обект с приложения материал за бъдеща употреба
Използване на Proxy обекта:
- От Modify панела → Create → V-Ray →
V-Ray Proxy
- Кликнете в сцената и изберете .vmesh файла
- Приложете запазения материал към proxy обекта
- Настройте начина на визуализация във viewport-а (Bounding Box за максимална оптимизация)
- От Modify панела → Create → V-Ray →
Полезни команди и функции
Display as Box
- Най-простата форма на оптимизация, показва сложни обекти като кутии във viewport-а без да променя геометрията
V-Ray Mesh Export
- Експортира геометрията в .vmesh файл за използване като proxy
V-Ray Proxy
- Създава proxy обект, който зарежда геометрията само при рендериране
Alt + Q
- Изолира селектирания обект във viewport-а