Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Final renders
Финални рендери: Ключови настройки и съхранение
В този урок се разглежда процесът на създаване на финални рендери за интериорен проект в скандинавски стил. Най-важното е да използвате предварително създадения High Settings пресет, да запазвате изображенията в EXR формат (32-битови с Alpha канал) за основния рендер, както и отделните канали като JPEG файлове за последваща обработка.
Стъпки за създаване на финални рендери
- Използвайте предварително създадения High Settings пресет за рендериране
- Задайте подходяща резолюция (в примера 3757x2500) със съотношение 1.5
- Коригирайте настройките на DOF (Depth of Field) за близките камери - стойност 6 за по-силен ефект на замъгляване на заден план
- След приключване на рендера, запазете основното изображение от V-Ray Frame Buffer:
- Използвайте бутона за запазване на един канал
- Изберете EXR формат
- Проверете дали е зададено 32-битово изображение с RGB и Alpha канали
- Запазете всички допълнителни канали едновременно:
- Използвайте "Save to separate files"
- Изберете JPEG формат с качество 100%
- Запазете ги в същата папка като основния рендер
Полезни съвети за рендериране
V-Ray Frame Buffer
- Запазвайте рендерите във Frame Buffer докато приключите проекта, за да имате достъп до тях по-късно- Преди запазване на изображения, изключете всички корекции (Curves, Exposure) като премахнете отметките от чекбоксовете
- Времето за рендериране зависи от хардуера - за 4K изображения с високи настройки може да отнеме между 4 и 13 часа според използвания компютър
- Необходимата RAM за такива рендери е около 20-22 GB
- За всяка камера трябва да имате: един EXR файл (32-битов RGB+Alpha) и комплект JPEG файлове с отделните рендер елементи
В следващите уроци ще бъде показано как да се намали времето за рендериране чрез създаване на пресет с по-ниско качество, както и как да се настрои batch рендериране за автоматично обработване на няколко камери последователно.