Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
4. Пропове и оптимизация

Оптимизиране на текстури за по-ефективно рендериране

В този урок научаваме как да оптимизираме текстурите в нашия 3ds Max проект, за да намалим използваната RAM памет при рендериране. Намаляването на резолюцията на текстурите до 2000 пиксела и конвертирането на черно-белите карти в Grayscale формат са ключови техники за оптимизация, които значително подобряват производителността без видима загуба на качество.

Стъпки за оптимизиране на текстури

  1. Създайте отделна папка за съхранение на оптимизираните текстури
  2. В Photoshop отворете File → Scripts → Image Processor
  3. Изберете папката с оригиналните текстури и папката, където ще запазите оптимизираните
  4. Настройте параметрите:

    • Формат: JPEG с качество 10
    • Resize To Fit: 2000 пиксела (най-дългата страна)
    • Натиснете Run
  5. За текстури, които са по-малки от 2000 пиксела:

    • Сортирайте текстурите по размер (Dimensions)
    • Копирайте директно тези под 2000 пиксела в папката с оптимизирани текстури
  6. За черно-бели текстури:

    • Отворете в Photoshop
    • Изберете Image → Mode → Grayscale
    • Запазете файла
  7. В 3ds Max използвайте Relink Bitmaps за да пренасочите всички текстури към новата папка:

    • Активирайте опциите Ignore Extension и Ignore Cases
    • Изберете Low Memory
    • Натиснете Relink

Полезни команди и настройки

  • Image Processor - Photoshop инструмент за автоматично преоразмеряване на множество изображения
  • Relink Bitmaps - 3ds Max функция за пренасочване на текстурни пътища
  • Ignore Extension - Опция, която игнорира файловите разширения при пренасочване (важно когато сменяме формата от PNG към JPEG)
  • Asset Tracking - Инструмент за проверка на всички текстурни пътища в сцената

Допълнителни съвети за оптимизация

Ако след оптимизацията на текстурите и геометрията все още имате проблеми с рендерирането, можете да разделите сцената на три отделни файла - по един за всяко помещение (дневна, кухня, спалня), като запазите архитектурата и съответните пропове във всеки файл.

Оптимизираните текстури са налични за изтегляне към този урок, така че не е необходимо да преминавате през целия процес на оптимизация.

Дискусия към урока